Sommerpatruljen 2019

sommerpatruljen logo1.jpg

Sommerpatruljen er et gratis aktivitetstilbud for ungdom i alderen 13-19 år i en sommerstille by. Gjennom fire sommerferieuker arrangeres mange spennende idrettsaktiviteter på ulike steder i Oslo. Kom og bli med!

I år er det sportsklubben Sterling (Gamle Oslo), Holmlia sportsklubb (Søndre Nordstrand), Høybråten og Stovner IL (Stovner), og Åsbråten IL (Søndre Nordstrand) som skal arrangere sommerpatruljen. Sommerpatruljen i Gamle Oslo ble arrangert i uke 27 av sportsklubben Sterling. Vi gleder oss til fortsettelsen!

Du finner Sommerpatruljen på følgende steder i sommer:

Uke 30 - Holmlia sportsklubb
Aktiviteter på kunstgressbanen og i klubbhuset mandag 22.juli-fredag 26. juli, hver dag kl. 17-22. Se mer informasjon her

Uke 32 - Åsbråten IL
Mandag 5. august - fredag 11. august, hver dag kl. 17-22.

Du kan være med på dette
Mandag: Fotballturnering på Holmlia kunstgressbane
Tirsdag: fortsettelse av fotballturnering/ sluttspill (med premier)
Onsdag: Holmlia Race, orientering på Holmlia med ulike utfordringer ved hver post! (med premier)
Torsdag: morsomme aktiviteter på Lusetjern kunstgress, med biljardfotball, dartfotball og en bumperballturnering innenfor 16 meteren.
Fredag: Vannballongkrig og gratis grillmat :)

Uke 32 - Høybråten og Stovner IL
Mandag 5. august - fredag 11. august, hver dag kl. 17-22. Mye moro på idrettsbanene utenfor Stovner senter!

Sommerpatruljen er en av tre delprosjekter innenfor Osloidrettens storbyarbeid; Sommerpatruljen (tidligere Gatekamp), Idrett og Utfordring og Inkludering i idrettslag. Prosjektet startet opp i 1987 og har igjennom årene gjennomgått ulike faser. I 2005 var det åttende året Gatekamp reiste rundt i bydeler i Oslo med sin patrulje og tilbød gratis idrettsaktivitet. Dette året var Gatekamp et helårig tilbud med aktiviteter i Bjølsenhallen på fredager og på Furuset på lørdager gjennom hele året. På grunn av endringer i de økonomiske forhold har det siden 2006 bare vært sommeraktivitet med Gatekamp. I 2013 byttet det navn til Sommerpatruljen.

Gjennom Sommerpatruljen ønsker Oslo Idrettskrets, i tillegg til å skape aktivitet, å forebygge og bekjempe vold, kriminalitet, rusmisbruk og rasisme. Vi ønsker å bygge nettverk med ungdommen, og mellom ungdommene i de ulike nærmiljøene. Ved å skape samarbeid mellom idrett, skole, bydel og politiet vil vi bruke idrett og aktivitet til å skape levende og aktive lokalmiljøer.

Tiltaket støttes av Oslo Kommune.