Sommerpatruljen

sommerpatruljen logo1.jpg

Sommerpatruljen er et gratis aktivitetstilbud for ungdom i en sommerstille by. Gjennom 8 sommerferieuker arrangeres ulike idrettsaktiviteter ulike steder i Oslo.

Sommerpatruljen er et gratis idrettstilbud til ungdom i alderen 13 - 18 år. Ulike idrettslag arrangerer aktiviteter for ungdom i deres eget nærmiljø. Ungdommen er selv med på å forme aktiviteten og får mulighet til å teste ut idretter og utstyr de ikke har prøvd før. Det er helt gratis og uforpliktende å delta.

Enten du er nybegynner eller erfaren, har lyst til å lære deg noen nye triks eller bare vil ha en artig sommerdag - sjekk ut hvor Sommerpatruljen er denne sommeren.

Bydel Gamle Oslo:

Sp.kl Sterling på Sterlinghuset, Vahl skole, 25.-29. juni og 2.-6. juli kl. 1700 – 2200.

I år har vi følgende aktiviteter: fotball turnering, volleyball, street basket, stikkball, fifa, cageball, bordtennis, stafett, sykling, boccia og salsa i hele uke 26. Det er også mulighet for å låne sykler. Du kan se Fotball VM og være med på Quiz.

Sommerpatruljen 2018 plakat Sterling.pdf

Bydel Søndre Nordstrand:

Åsbråten Idrettslag, 2.-6 juli og 23.-27. juli kl. 1700-2200

Sommerpatruljen 2018 Åsbråten.pdf

Holmlia Sportsklubb, 9.-13. juli og 6.-10. august kl. 1700 – 2200

Bydel Stovner:

Høybråten og Stovner IL, 30.juli. - 3.august og 6.-10. august kl. 1700 – 2200

Følg Sommerpatruljen på våre og klubbenes nettsider og facebook.

Sommerpatruljen er en av tre delprosjekter innenfor Osloidrettens storbyarbeid; Sommerpatruljen (tidligere Gatekamp), Idrett og Utfordring og Inkludering i idrettslag. Prosjektet startet opp i 1987 og har igjennom årene gjennomgått ulike faser. I 2005 var det åttende året Gatekamp reiste rundt i bydeler i Oslo med sin patrulje og tilbød gratis idrettsaktivitet. Dette året var Gatekamp et helårig tilbud med aktiviteter i Bjølsenhallen på fredager og på Furuset på lørdager gjennom hele året. På grunn av endringer i de økonomiske forhold har det siden 2006 bare vært sommeraktivitet med Gatekamp. I 2013 byttet det navn til Sommerpatruljen.

Gjennom Sommerpatruljen ønsker Oslo Idrettskrets, i tillegg til å skape aktivitet, å forebygge og bekjempe vold, kriminalitet, rusmisbruk og rasisme. Vi ønsker å bygge nettverk med ungdommen, og mellom ungdommene i de ulike nærmiljøene. Ved å skape samarbeid mellom idrett, skole, bydel og politiet vil vi bruke idrett og aktivitet til å skape levende og aktive lokalmiljøer.

Tiltaket støttes av Oslo Kommune.