Trim I Lag

Red Trim I Lag logo hel.jpg

Nordland idrettskrets slår et slag for folkehelsen! Årene 2011-2014 ledet vi prosjektet Trim I Lag og bidro til å sette i gang flere lavterskel trimtilbud i idrettslagene i Nordland. Nå vidererfører vi en tilskuddsordning, som skal motivere nye og eksisterende Trim I Lag-grupper til å opprettholde aktiviteten.

Idrett er ikke bare konkurranseidrett. Vår visjon er ”Idrettsglede for alle”, noe som innebærer at vi ønsker å legge til rette for å gi et tilbud til alle uansett kjønn, alder, og fysiske forutsetninger.

Prosjektet ”Trim I Lag” (2011-2014) hadde som mål at alle skulle få gleden av å kunne trene sammen i et idrettslag. Gjennom prosjektet ønsket Nordland idrettskrets å være en pådriver mot at idrettslag skulle ta et utvidet folkehelseansvar, og bidra til at vi får flere personer i regelmessig fysisk aktivitet. Det er ikke mye som skal til før det betyr noe mye for veldig mange – og det behøver ikke koste noe. Det er ingen tvil om at det er mer motiverende og hyggelig å trimme sammen med andre enn å holde på for seg selv, og mulighetene er mange. Det er bare fantasien som setter grenser!

Eksempel på aktivitetskonsepter gjennom Trim I Lag-grupper i Nordland:

•Familieorientering
•Swingkurs
•"Ski I Lag"
•Venneinnebandy
•Åpen Hall / Familietrim
•"Ventefotball"
•Step-trim og Zumba
•Frisbeegolf

I overkant av 30 idrettslag i Nordland deltok gjennom prosjektperioden. Vi har laget en evalueringsrapport i etterkant av prosjektet, og her kan du lese den i sin helhet:

Evalueringsrapporten - Trim I Lag 2011-2014

Kontaktperson i Nordland Idrettskrets:
Utdanningskonsulent Anette Nybøanette.nybo@idrettsforbundet.no, 90081718

TrimILag-prosjektet ble gjennomført med støtte fra Norges idrettsforbund og Nordland Fylkeskommune.