Konflikthåndtering

Ledere i idretten lærer et enkelt og godt verktøy til konflikthåndtering, slik at du kan bli tryggere og mer modig i møtet med en konflikt.

Styret, ansatte, komiteer, utvalg og råd.

Se KURSKALENDER under for planlagte kurs.

De fleste motsetninger er sunne og helt nødvendige for å skape en utvikling. Noen av disse motsetningene kan gå over fra å virke konstruktivt til å bli ødeleggende for idrettslaget. I slike tilfeller er det nødvendig å ha et redskap som gjør at man kan håndtere konflikten. Det er ikke alltid en konflikt kan løses, og det viktig å godta slike utfall samtidig som idrettslaget må innordne seg til det beste for idrettslaget og medlemmene.

Kurset er beregnet for alle ledere i idrettslag. Med ledere menes alle som har et ansvar for å lede andre i idrettslaget, både styret, trenere, valgte og oppnevnte komiteer og utvalg, ansatte samt personer i andre typer lederverv i idrettslaget.

Organisering
    4-8 timer lokalt i klubb eller hos idrettskretsen

Innhold
    Ulike typer konflikter. Styrke på konflikter. Forebygging av konflikter. Aksjonslæring som verktøy for konflikthåndtering.

Hordaland idrettskrets

Gunn Hilde Øymo