Lyst til å starte med idrett?

funksjonshemmet gutt med protese.jpg

I norsk idrett skal det være plass til alle, derfor håper vi at alle som ønsker det finner en idrett og et tilbud som er tilpasset den enkeltes forutsetninger og ambisjoner.

I Hordaland er det en rekke idrettslag som tilbyr idrett tilrettelagt for funksjonshemmede og utviklingshemmede. I tillegg arrangeres det kurs og arrangement.

Hvordan komme i gang med en idrett?
Dersom du ønsker å starte med en idrett kan du enten ta direkte kontakt med idrettslaget som du finner i oversikten under eller Thea Lunde Christiansen,
mobil   977 76 911 e-post: thea.christiansen@idrettsforbundet.no

Tilbud om basistrening

Idrettscampus Bergen har i samarbeid med Olympiatoppen Vest-Norge, Hordaland idrettskrets og Energisenteret for Barn og Unge, startet en ukentlig basistreningsøkt. Økten er for barn og unge (12 år og eldre) med fysiske funksjonsnedsettelser. Treningen er en felles møteplass på tvers av ulike idretter og en rekrutteringsarena for dem som ennå ikke har funnet sin idrett. Du trenger ingen tidligere idrettserfaring for å bli med her.

Treningen er på torsdager 17.00-18.00 på Energisenteret for barn og unge på Haukeland Barne-og ungdomssykehus. Her kan du lese invitasjonen

Klikk her for å lese på Olympiatoppen vest sin nettside.

Idrettstilbud i Hordaland tilrettelagt
for