Idrettspolitikk

Debattpanelet_facebook.jpg
På bildet Tom Tvedt (f.v) idrettspresident, Pål Hafstad Thorsen, byråd for barnehage, skole og idrett Bergen kommune, Helge Johnsen, kretsleder Hordaland idrettskrets, Terje Søviknes, ordfører Os kommune og Tom Kristian Thorsen, ordfører Modalen kommune. Bak f.v.: Kari-Anne Landro, ordfører Sund kommune, Beate Husa, leder av utvalg for kultur, idrett, og regional utvikling Hordaland fylkeskommune, Kåre Martin Kleppe, ordfører Tysnes kommune og Sigbjørn Hauge, varaordfører Voss kommune. foto: Janne Landås

Idrettskretsen arrangerte idrettspolitisk møte i Bergen 7. november 2016 med fokus på felles utfordringer og erfaringsutveksling med idrettspresident og sentrale politikere i Hordaland.

Hvordan nå alle? Hvordan skal aktiviteten finansieres? Hvordan ta vare på og styrke frivilligheten? Anlegg og rammevilkår for øvrig.

Frivillighet blir viktigere og viktigere for samfunnet – og idretten leverer fortsatt. Aldri har det vært gjennomført så mye frivillighet i Norge. Men der vi fortsatt kommer til kort – antall jenter og kvinner i lederroller og antall innvandrere i posisjon – må vi jobbe sammen med det offentlige på alle nivåer.