Balanse

Balanse F_web.jpg

Balanse er et nettverk for å få flere kvinner i idretten.

41% av medlemmene i norsk idrett er kvinner, men visste du at kvinneandelen blant presidenter, sportsjefer og landslagstrenere kun er mellom 11 og 18%? Balanse er viktig i enhver funksjon i idretten.Vi har tro på at flere kvinnelige trenere og ledere vil være med å styrke og utvikle idretten.

Våre verdier:

• KOMPETENT
  • RAUS
  • ENERGISK
  • MODIG

Vi inviterer deg til å være med i nettverket Balanse. Vår visjon er «en likestilt idrett på alle nivå». Vi vil jobbe for å realisere denne gjennom å:

• Støtte hverandre
  • Styrke hverandre
  • Inspirere hverandre
  • Løfte hverandre
  • Gi hverandre muligheter
  • Utveksle erfaringer

… på en trygg og god lekeplass

8. mai inviterer vi til ny samling i Balanse!

Arrangementet er åpent for alle, der de som vil kan dele sin suksesshistorie eller presentere en ny ide til hvordan vi skal få flere kvinner inn i idretten. Det er ingen hemmelighet at idretten alltid har vært styrt av menn. Vi trenger flere kvinner og det skjer allerede mye bra ute i idrettslagene!

Derfor ønsker vi å samle mange nytenkende og kreative hoder for å dele sine ideer og erfaringer som alle kan ta med seg tilbake til sitt idrettslag.

Vil du/dere være med? Du får maks 5 min til å presentere hva du har gjort/skal gjøre for bedre likestillingen i ditt idrettslag! Har du den beste ideen eller har gjennomført det beste tiltaket? Ja, da vinner du 10 000 kr til ditt idrettslag slik at dere kan fortsette det gode arbeidet eller få en pangstart på ett nytt prosjekt! En jury vil kåre den beste pitchen!

23. april vil vi holde et innlegg på Idrettens Hus om hvordan du blir en god pitcher! Så sett av begge datoene og meld deg på i dag!

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Det er også lov å bare være tilstede for å lytte, men husk at du må melde deg på uansett!

Meld deg på her

Se arrangementet på Facebook

Vil du være med å påvirke hva nettverket Balanse skal være i fortsettelsen, og hvordan vi på best mulig måte kan jobbe for å nå målet vårt om flere kvinner i norsk idrett?

Man kan si at design thinking er en menneske-sentrert tilnærming til innovasjon. En spennende metodikk som kan brukes til så mangt.

På denne samlingen tar vi i bruk design thinking for å finne nye måter å få flere kvinner med i norsk idrett.

Dato: 6. desember
    Tid:    16.30 - 19.30
    Sted:  PWC sitt Experience Center, Sandviksbodene 2A, 5035 Bergen

Meld deg på i her   (begrenset antall plasser).

Samlingen er gratis, men dersom du melder deg på og ikke møter opp vil du få en faktura på 500 kroner.

Vi markerer starten på dette nettverket den 24. oktober på Scandic Ørnen kl. 16.15-20.30.

INVITASJON

PS: Det er også åpent for menn ;)

Artikkel i BA 5. juli
    Nytt initiativ i Bergen: De skal få flere damer i idretten

BT 25. oktober 2018
    Profilene talte for kvinner i idretten: – Ikke vær redd (abonnement)