Velkommen til feiring i Lakselv

Superhelg 2019 web.jpg

Helga 18.-19. oktober er det duket for storfeiring i Lakselv når Finnmark idrettskrets inviterer til kombinert Superhelg og 100-årsfering. Vi håper du blir med!

Finnmark idrettskrets fyller 100 år i 2019. Dette vil vi feire i forbindelse med høstens Superhelg som arrangeres på Lakselv Hotell i oktober. Superhelga er finnmarksidrettens viktigste møteplass for faglig og sosialt påfyll. Hva passer vel bedre enn å toppe den med eget jubileumsseminar og en flott festmiddag? Hovedtema for helga er «verdier».

Sparkes i gang på Lakselv Hotell
I god stil starter vi opp fredag ettermiddag på Lakselv Hotell. Da blir det KlubbAdmin basiskurs for de som har behov for det. De som føler de har kontroll på idrettens medlemssystem, eller som ikke trenger kjennskap til det, kan høre Mads Andreassen fra NIF fortelle om hvordan voksnes holdninger påvirker barnas idrettsutfoldelse. Det vil også bli presentasjon av noen av NIFs idrettsavtaler og quiz med flotte premier. Vi avslutter fredagen med middag i «Naustet» der det vil bli servert finnebiff til levende musikk fra Børge Eieland.

Hallaktiviteter
Lørdag formiddag er det mye å velge mellom. Det blir gjennomgang av idrettens lover og regler for de som trenger en oppdatering om dette. For de med KlubbAdmin-ansvar blir det kurs om fakturering. I storhallen inviteres det først til en økt for de som er trener eller har aktiviteter for barn. Her er det masse gode tips å hente som kan brukes på tvers av idretter. Deretter kjører Idrettshøgskolen en økt med tips til basistrening og motorikk.

Jubileumsseminar
Klokken 14.30 braker det løs med jubileumsseminar i kultursalen. Roger Finjord er konferansier. Roger Albrigtsen tar for seg idrettsglede i Finnmark gjennom 100 år, mens Tor Oskar Thomassen vil trekke frem fremragende idrettsprestasjoner i samme periode. Rakel Mortensdatter Birkeli kommer for å fortelle om sin idrettsreise. Mads Andreassen gir oss en innføring i fire veivalg som skal prege idretten i fremtiden. Det vil også bli musikalsk innslag med Kjetil Linnes. Underveis i seminaret blir det pauseservering.

Jubileumsfest
Lørdag kveld samles vi på Lakselv Hotell til 100-årsferieng og festmiddag. På menyen kan vi friste med Porsanger-fisket Kongekrabbe formet som en ball med frisk salat og avokadokrem, toppet med soyasaus til forrett. Til hovedrett blir det langtidsstekt reinstek servert med rødvinssaus, fløtegratinerte poteter, dampede rotgrønnsaker og rosenkål og til dessert lokalt plukkede multebær som multekrem servert med hjemmelaget kjeks. Kjetil Linnes vil synge litt mer for oss og det vil bli utdeling av hedersbevisninger.

Vi håper å se deg!
Vi håper mange har lyst å være med på Superhelga og 100-årsfeiringen. All deltakelse på kurs, foredrag og jubileumsseminar er gratis. Overnatting og måltider på hotellet dekkes av den enkelte eller av eget idrettslag. Finnmark idrettskrets dekker reise og opphold for en representant fra hvert idrettsråd. Uansett hva du ønsker å være med på, må påmelding registreres så vi har en oversikt over hvor mange vi blir. Det er begrensede antall rom på hotellet så for de som trenger overnatting lønnes det å være tidlig ute. Alle priser er oppgitt i påmeldingsskjemaet.

Velkommen til Lakselv!

Påmeldingsskjema