Bli med på årets viktigste søndagstur!

Nå er det hennes tur.jpg

«Nå er det hennes tur» er årets tema på TV-aksjonen. Norsk idrett og TV-aksjonen hører sammen. Det handler om mennesker som bryr seg og som stiller opp frivillig. -Jeg håper idretts-Norge blir med på det som er verdens største dugnad, sier idrettspresident Berit Kjøll.

TV-aksjonen 2019 går til CARE og deres arbeid for at fattige kvinner i noen av verdens mest sårbare områder skal få tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og gjøre sin stemme hørt i samfunnet. Med TV-aksjonen kan 400 000 kvinner i noen av verdens mest sårbare områder skape et bedre liv for seg og sine. Likestilling er ikke bare et mål i seg selv – det er også effektiv fattigdomsbekjempelse.

-Norges idrettsforbund er landets største frivillige organisasjon, og er helt unike når det kommer til frivillighet og lokalt engasjement. Nå håper jeg at hele idretts-Norge blir med på å skape engasjement og bidrar til innsamlingen, sier Berit Kjøll.

Bli bøssebærer og les mer om TV-aksjonen her.

Helst siden 1974 har idretten bidratt til TV-aksjonen. Idrettsfolk har vært bøssebærere, idrettskretsene har hatt representanter i fylkeskomiteene og idrettslag har sittet med folk i kommunekomiteene. Nettopp fordi TV-aksjonen og idrettsbevegelsen har mye til felles.