Paraidrett

Funksjonshemmede.jpg

Her finner du informasjon om idrett for funksjonshemmede.

Informasjon om tilbud i Nord-Norge
Ønsker du en oversikt over idrettstilbud for funksjonshemmede i Finnmark? Eller hjelp til å komme i gang med et tilbud i ditt idrettslag? Eller tilbud om kurs? Eller lurer du på noe annet? Ta kontakt med fagkonsulent Torben Simonsen i Norges idrettsforbund på e-post: torben.simonsen@idrettsforbundet.no eller mobil 419 00 251. Følg ellers med i kalenderen på startsiden på nettsiden vår der alt av kurs legges ut. Oversikt over paraidrettstilbud i Nord-Norge finner du her. Det er opprettet en egen facebookside hvor alt som skjer innen paraidrett i Nord-Norge blir lagt ut. Gå inn og lik siden her, så får du info jevnlig.

Nyheter i Norge
Ønsker du å holde deg oppdatert om idrett for funksjonshemmede i Norge? Det legges nesten daglig ut nyheter på  www.olympiatoppen.no/paralympics (toppidrett).

Informasjon om paraidrett
hovedsiden til idrett for funksjonshemmede er det mye nyttig informasjon. Her får du en oversikt over kurs og aktiviteter (landsoversikt som oppdateres fortløpende), kontaktpersoner i idretten, klassifisering, hvordan komme i gang med idrett, søke midler, aktivitetsmateriell, historikk m.m.