Invitasjon til samfunnsseminar på Marienlyst Arena 1.februar

Samfunnsansvar.png

Hei idrettsglade og samfunnsengasjerte godtfolk! Strømsgodset Toppfotball ønsker å invitere til seminar om samfunnsutvikling på Marienlyst Arena. Der håper vi å se deg!

I samarbeid med Drammen idrettsråd, Buskerud Idrettskrets og våre samarbeidspartnere Union Eiendomsutvikling og Strøm Gundersen ønsker Strømsgodset Toppfotball å samle positive krefter til et seminar om samfunnsutvikling i Drammen torsdag 1.februar i våre lokaler i 3.etasje på Marienlyst Arena.

Under parolen "Sammen bygger vi Drammen" ønsker vi å samle kreftene som finnes i den lokale breddeidretten og øvrige frivilligheten, næringslivet, barnehage, skole og utdanning, lokale politikere og den lokale toppidretten. Vi ønsker å gjennomføre en dag der vi ser på hvordan vi sammen kan styrke arbeidet med å gjøre Drammen til et varmt, inkluderende og fysisk aktivt samfunn.

Hovedtemaet for dagen er "Toppidrettens rolle i aktive lokalsamfunn"

Dagens innleder vil være Buskerud Idrettskrets som vil innlede med en presentasjon av konseptet "Aktive lokalsamfunn". Deretter vil vi belyse mulighetene som finnes for samarbeid i aktive lokalsamfunn fra ulike sider. Programmet for dagen ser ut som følger:

0845-0900 Mingling, finne seg en plass, fylle kaffekoppen

0900-0915 Oppstart og introduksjon av dagen - Hvorfor bryr vi oss, en Blåtime ved ledelsen i Strømsgodset Toppfotball

0915-0945 Innledning ved Buskerud Idrettskrets om hovedtemaet "Aktive lokalsamfunn".
Landsbyen - Det krever en landsby for å oppdra et barn.

1000-1030 Barnehage og skoles rolle i aktive lokalsamfunn, ved Læringsløp Drammen
Brua mellom skolehverdag og fritidsaktivitet. Hvordan gjøre den kortest mulig?

1045-1115
Toppidrettens potensielle rolle i aktive lokalsamfunn, ved Strømsgodset Toppfotball
Rollemodellens kraft, hvordan benytte rollemodeller smart i aktive lokalsamfunn?

1130-1215 Lunsj, serveres på Marienlyst Arena

1215-1315 Gruppearbeid: "Hvordan benytte toppidretten aktivt i aktive lokalsamfunn?"

1315-1415 Den lokale idretten og frivilligheten legger fram sine tanker om toppidrettens potensielle rolle i det aktive lokalsamfunnet. Med bakgrunn i gruppediskusjonene.

1430-1445 Refleksjonsrunde i grupper med utgangspunkt i hva som kom fram i den forrige timen.

1445-1500 Varaordfører Eivind Knudsen holder et innlegg om toppidrettens potensielle rolle i aktive lokalsamfunn fra det politiske perspektivet.

1500-1515 Et avsluttende framtidsbilde, v/BIK, DIR og Strømsgodset TF.

Seminaret er gratis og påmelding skjer ved å sende mail til lage.sofienlund@godset.no.