Godt nytt år!

paalag.jpg

2019 blir et spennende år! Buskerud idrettskrets fyller 100 år i april! Dette vil vi feire under Idrettens Festaften i Drammens Teater 22.februar. Idrettens festaften feirer samtidig sitt 10 års jubileum. Dette er vårt siste år som nettopp Buskerud idrettskrets, da vi fra og med 1.januar 2020 slås sammen med Østfold og Akershus idrettskretser og blir til Viken idrettskrets.

I 2019 vil vi være til idrettslagene og idrettsrådenes disposisjon som alltid for å gjøre den daglige driften enklere. Det seg være klubbutvikling, utallige kurs og kompetansehevende tiltak, daglige spørsmål som omhandler organisasjon og lovverk, klubbesøk og mye annet. Daglig samarbeid med særidrettene vil fortsette. Og ikke minst vil vi være en pådriver for viktige idrettsanlegg og utvikle modellen for Aktive Lokalsamfunn - nærmiljøer hvor frivilligheten, private aktører og det offentlige tar et samlet initiativ for å høyne befolkningens aktivitet og bidrar til livslang idrett- og aktivitetsglede.

Godt nytt år!