Sjekk ut det nye konseptet for ungdomsidrett!

Heading_Idrettskonferansen_2017.jpg

Kathrine Godager fra Norges idrettsforbund kommer og snakker om «Hvordan få med ungdom lenger?» under Den Store Kurshelgen 4. november.

Les mer om samlingen og meld deg på her.

Hvorfor bør man delta på dette kurset?
Vi vil gjennomgå status på ungdomsløftet. Nå er vi over halvveis i 10-års perioden dette skal vare, derfor blir det en oppsummering så langt i perioden.

Det har vært satt i gang ulike kompetansetiltak i form av «Lederkurs for ungdom» og «Aktivitetslederkurs». Samtidig kommer det et nytt konsept som heter «Temakveld – ungdomsidrett». I ungdomsløftet inngår også flere aktivitetstilbud som «Young Active» og ulike konsepter som enkelte særidretter har laget.

Temakveld-konseptet handler om at klubben selv gjennomfører en temakveld der de ser på aktivitetstilbudet for ungdom 13-19 år. Det er en workshop for å se om klubbene har noen gode utviklingsmuligheter innenfor ungdomsidretten.
Er vi dyktige nok til å se på egne tall om frafall? Vet man nok om tallene i eget idrettslag og utviklingen over tid?