La oss gjøre idrettsarenaen litt sunnere!

Smart_idrettsmat_nyhetssak_612x345 kopi.jpg

Hva med lapskaus eller rundstykker i stedet for pølser og sjokoladekake? Grove vafler kan smake like godt som vanlige vafler. Med noen enkle, små grep kan det være mulig. Men er det mulig å både servere sunnere alternativer og tjene gode penger til klubbkassa?

Sammen med TINE vil vi under Den Store Kurshelgen lørdag 4. november gi deg svaret på hvordan du kan øke salget i kiosken, og samtidig gi både utøvere og tilskuere bedre energi med TINEs Smart Idrettsmat.  TINE ønsker å være med på å gi en god start ved å etablere sunne og gode vaner innenfor matglede, kosthold og fysisk aktivitet som man vil ha glede av gjennom hele livet. Barn og unge som driver med idrett eller andre fritidsaktiviteter tilbringer mye tid på arenaer hvor det ofte selges usunn mat, og TINE ønsker med konseptet Smart Idrettsmat å gjøre disse arenaene litt sunnere.

Vi håper alle med ansvar for kiosker og servering vil reflektere rundt hva idrettslaget tilbyr utøvere og publikum på idrettsarenaen i dag og hvordan fremtidens idrettskiosk kan se ut. Under kurset vil det komme konkrete tips om hvordan dere enkelt kan komme i gang med en smartere idrettskiosk, og det settes av god tid til erfaringsutveksling/workshop blant deltagerne for å finne ut hva som er «best practices» i kioskdrift for idrettslag.

Vi lover at kurset «Morgendagens idrettskiosk» under årets DSK lørdag 4. november, skal inspirere dere til å sette i gang arbeidet!

Les mer om kurset «Morgendagens idrettskiosk» og meld deg på her.