Hva skjer etter årsmøtet?

klubbe_web.jpg

I løpet av mars måned skal alle idrettslag ha avholdt sitt årsmøte.

Årsmøtet legger føringer for idrettslagets virksomhet, blant annet ved å vedta et budsjett med de økonomiske rammene for idrettslaget. Mellom årsmøtene er det idrettslagets styre som er idrettslagets høyeste myndighet, og som har ansvaret for å iverksette årsmøtets vedtak. Kanskje er det valgt inn nye styremedlemmer, og da kan det være behov for litt informasjon om hva det vil si å sitte i et styre. Hvilken rolle har du som styremedlem? Hvilket ansvar? Hva forventes det av deg?

Idrettskretsen tilbyr derfor kurset «Klubbens styrearbeid i praksis». Første kurset er satt opp 4.april, les mer! Det er også mulig å bestille dette kurset «hjem» til dere. Sjekk ut kurskampanje!

For at styret skal kunne gjøre en best mulig jobb er det viktig at de har en virksomhetsplan å styre etter. Trenger dere hjelp til å utarbeide handlingsplaner eller virksomhetsplaner, så har idrettskretsen dyktige veiledere som kan komme på besøk og hjelpe dere. Les mer om virksomhetsplaner!