Gi de unge lederne en "kick start"

Bilder nyhetssak teambuilding mai 2015_nettsiden.jpg

- Få inntil kr 15 000,-

Idrettslag som har deltakere på Lederkurs for ungdom får mulighet til å søke om midler til tiltakene i handlingsplanen, utarbeidet av deltakerne under kurset. Dette gir både idrettslaget og de unge lederne en «kick start» på sitt engasjement!

I løpet av 2015 og 2016 ble det til sammen delt ut kr 126 500,- til 11 ulike idrettslag.

Dette er tiltakene som fikk midler:

• Etablering av ungdomsutvalg
  • Temakveld kosthold
  • Sommeravslutning for å fremme det sosiale i klubben
  • Aktivitetstilbud for ungdom
  • Oppstart av mini-idrettsskole for barn
  • Møtepunkt for å etablere gode rammebetingelser for ungdomstrenere i klubben
  • Arrangere dagsturer og overnattingsturer i marka for de som har falt litt utenfor
  • Jentesamling i klubben
  • Sosial aktivitetsdag
  • Samlingen

Om ordningen:
AIK utlyser midler ifm Lederkurs for ungdom, som idrettslag kan søke på. Tiltakene det søkes om må involvere deltakere som har gått Lederkurs for ungdom i regi AIK.

Målgruppe: Idrettslag som har hatt deltakere på Lederkurs for ungdom. Søkere som har hatt deltakere på Lederkurs i 2016, vil bli prioritert. Søknadssum: 5 000 - 15 000

Forutsetning for å søke: Styret i idrettslaget skal være informert om søknaden/tiltaket. Tiltakene det søkes om må involvere deltakere som har gått Lederkurs for ungdom, og disse skal ha en sentral rolle i planleggingen og/eller gjennomføringen av tiltaket. Søknader om å dekke deltakeravgift ifm Lederkurs, innvilges ikke.

Søknadsskjema legges ut etter gjennomført kurs 28.-30.april. Mer info om kurset og påmelding her. Påmeldingsfrist tirsdag 18. april.