Den Store Kurshelgen 2017

ungeledere2.jpg

DSK avholdes helgen 3.-5. november på Norges Idrettshøgskole, med Hovedprogram lørdag 4.november fra kl. 10.00. I årets, som i fjor, er det etter en felles åpning, satt sammen en kursmeny vi tror vil gi deg som er engasjert i idretten en enklere idrettshverdag. Vi har følgende tema/kurs på menyen:

Åpning for alle deltagere kl 10.00:

Kjetil Kristoffersen «Hvem vinner til slutt?» Kjetil er en av Norges mest spennende og unike foredragsholdere. I dette foredraget viser Kjetil den energien og tankegangen han mener må til for å lykkes, uavhengig av hvilken plass man har i organisasjonen. Les mer her.

Valgfritt kurs kl 12.15:

Morgensdagens idrettskiosk - TINE «Smart idrettsmat» Det er nær sammenheng mellom idrettsprestasjon og kosthold, og det bør gis mulighet til å velge smartere alternativer på idrettsarenaen. Samtidig er det viktig at kiosken drives lønnsomt, slik at man sikrer gode inntekter til idrettslaget. Her får du tips til hvordan du kan starte Morgendagens idrettskiosk! Kurset holdes i samarbeid med TINE. Les mer her.

Ungdomsidrett - Hvordan få med flere ungdom lenger? Norges idrettsforbund presenterer sitt nye konsept «Temakveld – Ungdomsidrett». Vi ønsker å gjøre idrettslagene mer bevisst på klubbens tilbud for ungdom i alderen 13-19 år, og diskutere mulige tiltak og handlinger som klubbene kan iverksette for ungdom.  Les mer her.

Unge ledere - Hvordan kan du gjøre en forskjell som ung idrettsleder? Har du, eller ønsker du et engasjement i ditt idrettslag og er mellom 15 og 25 år? Da er du velkommen til nettverkssamling for unge ledere med faglig påfyll! Les mer her

Aktivitetslederkurs barneidrett - Kurset for alle som ønsker å trene barn i alderen 5-12 år! Et praktisk og nyttig kurs og alle som organiserer barn i treningsaktivitet bør ha dette kurset som basis. Les mer her.

Klubbens styrearbeid i praksis - Få hjelp til å effektivisere og strukturere styrearbeidet! Kom godt i gang med styrearbeidet. Deltakerne får grunnleggende forståelse for hva som er styrets ansvar og arbeidsområde. Videre får en svar på hva det vil si å være tillitsvalgt i et idrettslag. Les mer her.

Pris for å delta på våre kurs denne helgen er kr. 395, som også inkluderer lunsj fra TINEs konsept Smart Idrettsmat. Kurset Morgendagens idrettskiosk er gratis å delta på.  Det er begrenset antall plasser på kursene, så meld deg på i dag!