digitaltarrangementsseminar.jpg

Digitalt arrangementsseminar

Hør mer om hvordan gjennomføre arrangement under covid-19?

Idrettcampus Bergen, sammen med Norges håndballforbund region vest, Innovasjon Norge og Visit Bergen arrangerer digitalt arrangementsseminar 27.11.2020, kl. 10-12.

Deltakerne vil høre fra arrangører som har gjennomført kultur og idrettsarrangementer under covid-19 og ser på forberedelser, avvikling og erfaringer av arrangementer. Hensikten er å dele erfaringer som vil være nyttig for andre knyttet til gjennomføring av arrangementer.

Program:

• Kim Kristoffersen, prosjektleder events i Bergen Live:
    Tittel: Events under Covid 19 – «som å flytte solstoler på Titanic»
    Bergen Live har i en årrekke arrangert mindre og større konserter med kjente artister i Bergen. I tillegg har de også en egen avdeling som tilrettelegger eventer for bedrifter i vår region. I pandemitid har Bergen Live måtte snudd på hver stein for å tilpasse seg omgivelsene. Kim vil fortelle oss om hvordan Bergen Live har løst noen av utfordringene med å arrangere events under strenge restriksjoner.
  • Anita Bolstad Raa, leder hovedkomiteén NM2020 i Friidrett, og prosjektleder for U23EM i Friidrett;
    NM i Friidrett ble gjennomført i september 2020 tross mange humper i veien. Anita vil fortelle om erfaringen fra NM2020 og hvordan de planlegger og jobber mot U23EM som skal arrangeres i Bergen i juli 2021.
  • Sølvi Rolland, daglig leder ved Ole Bull Scene:
    En samtale mellom Sølvi og Arve i Visit Bergen om erfaringer med å drive en kulturscene under en pandemi.
  • Harald Fladseth, leder for Toppidrettsveka.
    Toppidrettsveka ble gjennomført i august, med strenge smitteverntiltak for å sikre en trygg gjennomføring. Harald vil fortelle om hvordan de jobbet med forberedelser, gjennomføring og i etterkant av arrangementet.

Informasjon om arrangementet fins også på Facebook-arrangementet - https://www.facebook.com/events/1426719424385929/

Påmelding via https://forms.gle/LyEyimaZQ18LQMxb9

Vell møtt.