Lederkurs for ungdom

Bilde_Lederkurs ungdom november 2019.png

Er du mellom 15 og 19 år? Har du lyst å engasjere deg mer i idrettslag? Har du lyst til å bli en bedre leder?

Gjennom en lærerik og intens helg har du, sammen med andre ungdommer, muligheten til å lære mye om hvordan du kan bli en bedre leder.

Kurset skal gi deltakerne innblikk i og forståelse for ulike deler av klubbarbeidet i norsk idrett. Kunnskapen og verktøyene ungdommene lærer, skal gi relevant kompetanse for å kunne delta aktivt der beslutningene tas. Samtidig vil de få lære mer om kommunikasjon og ledelse, med mål om å utvikle seg som ledere. Lederkurs for ungdom kan være starten på en karriere som idrettsleder!

Dette er et kurs rettet mot ledelse og må ikke forveksles med trenerkurs. Se særforbundenes nettsider for trenerkurs. Når det er skrevet så er det mange elementer trenere kan ta med seg fra kurset, som ledelse, kommunikasjon, bygge selvtillit og selvfølelse, med mer.

Neste kurs settes opp til høsten 2020. Forrige kurs høsten 2019 har oppfølgingssamling 18. april 2020. Se mer informasjon under Generell informasjon om kurset.

Målet for «Leiarkurs for ungdom 15–19 år» er å førebu deltakarane på leiarverv i ulike delar av klubbarbeidet i norsk idrett. Her skal dei få kunnskap om kva det vil seie å vere ein frivillig ressurs i idretten, og ikkje minst bli motivert til å ønske og tørre å ta ansvar i eigen klubb.

Målgruppe
    Ungdom i alderen 15-19 år som er medlem av idrettslag og ønsker å utvikle seg som idrettsleiarar. Det er en fordel om ein har oppgåver i klubben (styreverv/utval) eller ønsker å ta ei aktiv rolle i klubben.

Organisering
    25 timar fordelt på to delar. Første del er ei helg på 19 timar og er med overnatting. Andre del er ein laurdag eller søndagssamling og er på 6 timar. I tillegg kjem praksis i klubb. Det krevjast 100 % oppmøte for å få deltakarbevis. Du melder deg på begge samlingane ved påmelding og får diplom som kan brukast til dømes i jobbsøknadar.

1. samling

• Bli kjent
    • Sjølvbilete, sjølvtillit og sjølvkjensle.
    • Deg som rollemodell
    • Medlemmet i sentrum
    • Deg som ressurs
    • Frå mål til handling
    • Kommunikasjon
    • Presentasjonsteknikk

Praksis
    Alle deltakarane skal mellom dei to samlingane presentere kva ein har vore med på og lært første kurshelg på møte med styret i laget/klubben. Utover dette vert det forventa minst 10 timar med praksis, til dømes:

• Planlegge og gjennomføre aktivitetar – idrettslege og/eller sosiale
    • Lage ungdomsgruppe i laget/klubben
    • Vere aktiv deltakar i utvals-/styremøter

2. samling

• Evaluering av handlingplan og gjennomført praksis
    • Erfaringsutveksling
    • Vidare engasjement og rolle i idrettslaget

Krav til klubben
    Klubben må ha ein person som fyl aktivt opp ungdommane og hjelper til med å legge til rette for praksis. Det er flott om klubben kan dekke utgiftene for ungdommane som deltek frå klubben.

Forventningar til deltakerne
    Det vert forventa at deltakarane er aktive i klubben, anten som utøvarar, trenarar eller i ei anna rolle og brukar det dei lærer på kurs til å utvikle klubben. Kurset er rus- og alkoholfritt og brot på det medfører heimsending for eiga rekning.

Kostnad
    Kursdeltaking kostar kr. 1500,- per deltakar som inkluderer overnatting 2 netter i dobbelt- eller trippeltrom, bevertning og samlingane. Dersom deltakarar ikkje møter til kurset utan å ha varsla arrangøren vil klubben måtte dekke alle dei faktiske kostnadane som er påløpt. Klubben må også dekke alle kostnadar som kjem dersom deltakarar vert sendt heim på grunn av regelbrot undervegs i kurshelgane.

Dokument (gjaldt for 2019-kurset)
    Informasjonsskriv til deltaker
    Informasjonsskriv til idrettslag