Toppidrettsutvalget med ressurser

Logo_bredde_VTT.png

Følgende toppidrettsutvalg gjelder for perioden 2019-2020.

Bjørn Lauritzen, leder
Bjørn er leder i Vestfold og Telemark idrettskrets og er dermed leder av utvalget.

Cecilie Langklep Bjørnøy
Cecilie er rektor ved Greveskogen vgs. Hun er aktiv i dressurridningsmiljøet i Tønsberg og Omegn Rideklubb.

Karin Singstad
Karin har tidligere spilt håndball på landslaget og har sølv fra OL 1988 og bronse fra VM 1986. og er i dag medlem  i Sem Idrettsforening.

Tonje Larsen
Mangeårig landslagsspiller i håndball med flere gull i OL, VM og EM. For Larvik Håndballklubb ble hun seriemester og cuppmester mange ganger og champion league-mester. I dag er hun trener på Wang Toppidrett og for damelaget til Flint Tønsberg Håndball.

Bård Andresen
Bård er rådgiver kultur, idrett og friluftsliv i Vestfold og Telemark fylkeskommune.

Sekretær:
Lisbeth Danielsen
Fagleder i Vestfold og Telemark idrettskrets

---------------------------------------------------------

Sportslig koordinator:

Jan Christiansen
Utdannet innen idrett og ledelse. Avdelingsleder med hovedansvar for idrett og kroppsøving ved Thor Heyerdahl vgs i Larvik. Har vært aktiv innen flere idretter og har spilt i 1.divisjon i fotball. Har trener III og leder III utdanning fra Norges Fotballforbund, hvor han også har vært ansatt som spillerutvikler i 5 år. Var initiativtager til UNIK Toppidrett i 2003, som var oppstarten Vestfold toppidrett og nå Vestfold og Telemark toppidrett.

Mikael Flygind Larsen
Mikael er tidligere skøyteløper. Han har også vært sportslig leder for Stavanger-regionens skøytesatsing. I tillegg har han vært ekspertkommentator i hurtigløp under to OL; 2014 og 2018.