Idrettslag

Det finnes mer enn et halvt tusen idrettslag i fylket. Rundt en tredjedel av disse er fleridrettslag med grupper som driver forskjellige særidretter. De andre to tredjedelene av idrettslagene er rene særidrettlag. Lagene drives av frivillige. En del kommuner har oppdaget at å gi støtte til ansettelse av en administrativ leder er en god investering i lokalsamfunnet.

Den årlige idrettsregistreringen
I begynnelsen av hvert kalenderår gjennomføres idrettsregistrering. Hvert enkelt idrettslag skal da innen angitt frist rapportere inn medlemstall og oversikt over antall aktive. Idrettsforbundet sentralt, og idrettskretsen lokalt, driver aktiv påminning til alle klubber. Hensikten med idrettsregistreringen er å få et korrekt antall medlemmer - som igjen har betydning for fordelingen av felles midler. Dessuten er det avgjørende å kunne nå fram til ledere av klubb med viktig informasjon fra tid til annen. Sjekk derfor om laget ditt ligger inne med korrekt kontaktinformasjonen.
Les mer om idrettsregistreringen her

Besøk fra idrettskretsen?
Vi klarer ikke å besøke alle klubber, hvert år. Og selv om vi driver utadrettet kurs- og kompetansevirksomhet for idrettslag og idrettsråd tar vi gjerne i mot forespørsel om klubb-besøk. Kontakt oss på sor-trondelag@idrettsforbundet.no eller ring oss på tlf 9023 5000