VÅRDAG-LOGO

VÅR DAG- Frivillighetens år 2022

Lørdag 10. september - 2022 kan idrettslag i Troms og Finnmark idrettskrets markere VÅR DAG i regi av Frivillighetens år. Idrettslag kan søke om inntil 25.000 kr til sine lokale arrangementer i regi av VÅRDAG den 10 september.

Den 10 september oppfordrer vi idretten i Troms og Finnmark til å invitere til åpen idrettshall, aktivitet eller åpen trening og kanskje også gjøre litt ekstra stas på sine frivillige i idrettslaget.

Sparebankstiftelsen DNB støtter VÅR DAG-kampanjen.
5 millioner kroner skal deles ut i støtte til lokale arrangementer. Maks søknadsbeløp per arrangement/markering er 25 000 kr.

Portalen for å søke om støtte er åpnes 1. juni 2022 og holder åpent til og med mandag 15. juni 2022. Deretter vil søknader behandles av frivillighetnorge og idrettslag som har søkt vil få svar innen midten av august. Penger utbetales i slutten av august. Søker må samarbeide med minst en lokal partner om arrangementet/tiltaket som det søkes støtte til. Partner kan være offentlige aktører (lokal kulturskole, barnehage, bibliotek, sykehjem osv,) eller lokale foreninger som er registrert i Frivillighetsregisteret.

rettningslinjer for støtteordning finner du HER

Mer om VÅRDAG og søknadsportal finner du HER