Utsettelse av idrettslagenes årsmøter

Møteklubbe.jpg

Troms og Finnmark idrettskrets vil sterk anbefale at de idrettslag som har innkalt til årsmøter i de 2 neste ukene, utsetter årsmøtet til et senere tidspunkt.

Det vises til idrettsforbundets informasjon om at det er gitt utsatt frist for gjennomføring av årsmøter til 15.juni, uten at idrettslaget trenger å søke om tillatelse til det.

Informasjon om hvordan beslutning på dette gjøres og hvordan dere informerer: https://www.idrettsforbundet.no/nyheter/2020/frist-for-avholdelse-av-arsmoter-i-idrettslag-utsettes-til-15.-juni/

Begrunnelse for vår anbefaling er regjeringens pålegg om at befolkningen skal unngå store forsamlinger og kravet om minst 1 meters avstand mellom folk i møterom etc. Vi mener at hvis idrettslag skal gjennomføre årsmøtene på en god måte, uten å begrense deltakelsen og samtidig overholde myndighetenes krav så er den beste løsningen å utsette årsmøtene i denne første fasen av korona-tiltakene!

Hvis dere har spørsmål kan dere kontakte idrettskretsen.