"Se meg, trener!"

Se meg HOVED CROP.jpg
Se meg, trener! En serie temamøter våren 2021.

Rogaland idrettskrets inviterer til en serie temamøter for deg som er trener for barn og ungdom, leder eller på annen måte involvert i støtteapparat rundt idrettsungdom. Bli med på et dypdykk ned i ulike aspekter ved barne- og ungdomsidrett, med mål om å gi kunnskap, styrke og trygghet i din relasjon med idrettsungdom.

Vi har satt sammen et spennende program med foredragsholdere fra bl.a. Olympiatoppen, Norges idrettsforbund, UiS og helsevesen. Vi satser på en blanding av fysiske og digitale møter. Sammen kan vi gjøre en forskjell – bli med!

PROGRAM FOR VÅREN 2021

Januar: "Det viktige samspillet". Hvordan balansere trening, ernæring og en kropp i utvikling? Utfordringer og muligheter når puberteten setter inn. Vi tar også for oss spiseforstyrrelser blant idrettsungdom. Forebygging, tegn og tiltak. Hvordan gjennomføre "den vanskelige samtalen".

Februar: "De umulige barna". Utagering, vold, dårlige holdninger og mobbing på trening. Årsaker, ansvar og verktøy til å takle ressurskrevende oppførsel på trening.

Mars: "Den gode rollemodellen". Trygg på trening, holdninger og trenervett. En kveld til ettertanke og inspirasjon for såvel trener som materialforvalter.

April: "Den tunge ryggsekken". Psykisk (u)helse spiller en mer framtredende rolle i samfunnet. Bli bedre rustet til å møte idrettsungdom med tung last i den mentale ryggsekken. Du kan være den ene!

Mai: "Den gode relasjonen". Om å skape gjensidig tillit. Hvor ligger ansvaret for trivsel, lagbygging og tilhørighet?

Juni: "Den indre driven". Hvordan lykkes med å trigge den indre driven? Er den medfødt eller kan den skapes?

DETALJERT INFO KOMMER - følg med HER!

Arrangementene er gratis. Du velger selv hvilke møter du vil være med på, det er egen påmelding til hvert arrangement. Alle interesserte er hjertelig velkommen.