Sommerpatruljen 2021

Sommerpatruljen er et gratis aktivitetstilbud for ungdom i alderen 13-19 år i en sommerstille by. På 6 ulike steder i juli arrangeres mange spennende idrettsaktiviteter i Oslo. Her er det bare å møte opp og bli med!

Klikk på idrettslaget for å komme til deres nettsider. Oversikt over stedene Sommerpatruljen er og aktiviteter og idretter i Oslo finner du også her

Uke 27 (5.-9. juli):

Sportsklubben Sterling

Haugerud IF

Uke 29 (19.-23. juli):

Høybråten & Stovner IL

Uke 30 (26.-30. juli):

Klemetsrud IL

Holmlia Sportsklubb

Linderud IL

All aktivitet alle steder foregår hver dag mellom kl. 17-22.

Har du spørsmål til sommerpatruljen, ta kontakt med Hege Skau, Oslo Idrettskrets, på mobil 91132364 eller e-post: hege.skau@idrettsforbundet.no

Sommerpatruljen er en av tre delprosjekter innenfor Osloidrettens storbyarbeid; Sommerpatruljen (tidligere Gatekamp), Idrett og Utfordring og Inkludering i idrettslag. Prosjektet startet opp i 1987 og har igjennom årene gjennomgått ulike faser. I 2005 var det åttende året Gatekamp reiste rundt i bydeler i Oslo med sin patrulje og tilbød gratis idrettsaktivitet. Dette året var Gatekamp et helårig tilbud med aktiviteter i Bjølsenhallen på fredager og på Furuset på lørdager gjennom hele året. På grunn av endringer i de økonomiske forhold har det siden 2006 bare vært sommeraktivitet med Gatekamp. I 2013 byttet det navn til Sommerpatruljen.

Gjennom Sommerpatruljen ønsker Oslo Idrettskrets, i tillegg til å skape aktivitet, å forebygge og bekjempe vold, kriminalitet, rusmisbruk og rasisme. Vi ønsker å bygge nettverk med ungdommen, og mellom ungdommene i de ulike nærmiljøene. Ved å skape samarbeid mellom idrett, skole, bydel og politiet vil vi bruke idrett og aktivitet til å skape levende og aktive lokalmiljøer.

Tiltaket støttes av Oslo Kommune.