Sommerpatruljen 2020

sommerpatruljen logo1.jpg

Sommerpatruljen er et gratis aktivitetstilbud for ungdom i alderen 13-19 år i en sommerstille by. Gjennom fire sommerferieuker på 7 ulike steder arrangeres mange spennende idrettsaktiviteter i Oslo.

Du finner Sommerpatruljen på følgende steder i sommer:

Uke 28 (6.-10.juli):

Sportsklubben Sterling

Sted: Vahl skole/Rudolf Nilsens Plass

Program kommer

Haugerud Idrettsforening

Sted: Haugerud idrettspark

Program:
Mandag: Fotballturnering og FIFA-turnering
Tirsdag: Fotballturnering og FIFA-turnering, fortsett
Onsdag: Olympic Crazy Games; lagkonkurranser i øvelser som aldri vil komme på IOCs
OL-program
Torsdag: Ut i det fri: Til Lutvann og Østmarka
Fredag: Finaler, avslutningsfest, grillparty

Høybråten og Stovner Idrettslag
Sted: Fossumparken utenfor Stovner senter.

Aktiviteter som: badminton, beachvolley, streetbasket, fotball, frisbee, håndball, crocket, kubb, yatzy, kortspill og div brettspill mm. DU bestemmer aktiviteten bare møt opp!

Uke 29 (13.-17. juli)

Åsbråten Idrettslag

Sted: Lusetjern fotballbane, Holmlia senter og området rundt

Se plakat her

Uke 30 (20.-24. juli)

Holmlia Sportsklubb

Sted: Lusetjern kunstgress/klubbhuset

Aktiviteter som: Fotballaktiviteter og fotballquiz, diverse uteaktiviteter på banen fotballtennisturnering, foto og grafikk kurs

Uke 32 (3.-7. august)

Klemetsrud Idrettslag

Sted: Mortensrud

Aktiviteter som: fotballturnering, bordtennisturnering, landhockey, cricket, boblefotball og grillkveld. Se plakat her

Grorud Idrettslag

Program kommer

All aktivitet alle steder foregår hver dag mellom kl. 17-22.

Har du spørsmål til sommerpatruljen, ta kontakt med Hege Skau, Oslo Idrettskrets, på mobil 91132364 eller e-post: hege.skau@idrettsforbundet.no

Sommerpatruljen er en av tre delprosjekter innenfor Osloidrettens storbyarbeid; Sommerpatruljen (tidligere Gatekamp), Idrett og Utfordring og Inkludering i idrettslag. Prosjektet startet opp i 1987 og har igjennom årene gjennomgått ulike faser. I 2005 var det åttende året Gatekamp reiste rundt i bydeler i Oslo med sin patrulje og tilbød gratis idrettsaktivitet. Dette året var Gatekamp et helårig tilbud med aktiviteter i Bjølsenhallen på fredager og på Furuset på lørdager gjennom hele året. På grunn av endringer i de økonomiske forhold har det siden 2006 bare vært sommeraktivitet med Gatekamp. I 2013 byttet det navn til Sommerpatruljen.

Gjennom Sommerpatruljen ønsker Oslo Idrettskrets, i tillegg til å skape aktivitet, å forebygge og bekjempe vold, kriminalitet, rusmisbruk og rasisme. Vi ønsker å bygge nettverk med ungdommen, og mellom ungdommene i de ulike nærmiljøene. Ved å skape samarbeid mellom idrett, skole, bydel og politiet vil vi bruke idrett og aktivitet til å skape levende og aktive lokalmiljøer.

Tiltaket støttes av Oslo Kommune.