Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

60pluss ekstra

60plussEKSTRA_Logo.jpg

60pluss ekstra er et aktivitetstilbud i regi av Oslo Idrettskrets og er en utvidelse av tilbudet i 60pluss.

 

Foto: NTBScanpix

 

Timeplan for 1. september til 18. desember finner dere under (Aktivitetstilbud).

Alle må lese koronainformsjonen før du møter på trening.

 

_______

 

 

60pluss ekstra

Målet med 60pluss ekstra er å tilby personer over 60 år i Oslo et variert og sosialt tilbud.

Treningen ledes av kvalifiserte og erfarne instruktører, som gir veiledning og sikrer at treningen blir gjennomført på en riktig og trygg måte.

Møt opp, det er ingen påmelding.

Stengt hele påskeuken, samt alle offentlige fri- og helligdager. Se også info
under hver aktivitet.

Ny deltager?

  • Møt opp.
  • Du kan prøve en aktivitet før du betaler.
  • Registreringsskjema med betalingsinformasjon får du ved fremmøte.

Hvordan betale?

  • Kr 1500 for hele kalenderåret 2020, eller kr 800 per semester, registreringsskjema med betalingsinformasjon får du ved fremmøte.
  • Du kan betale med Vipps, da er prisen kr 1510 og kr 810
  • Når du har betalt kan du benytte alle oppsatte aktiviteter så mye du vil.
  • Deltakeravgift refunderes ikke.

Leter du etter 60pluss? Klikk her.

 

 

    Aktivitetsplan for perioden 1. september-18. desember 2020

     

    Koronavett

    Les viktig informasjon i forbindelse med korona før du møter på trening!

     

    Husk fremmøteregistrering.

    Alltid ta med et eget, stort håndkle og legg dette på matten du bruker - ikke håndkle - ingen trening.

    Utstyr vaskes etter bruk. Det vil være desinfeksjonsmidler tilgjengelig på alle aktiviteter.

    Det er viktig at alle retter seg etter instruktørenes anvisninger.

     

     

    Mandager

    Ekeberg Idrettshall, felt A, Ekebergveien 101

    Trim til musikk

    Kl. 14.00-15.00

    Møt presis!

    Ingen garderobe. Unngå bruk av toalett hvis mulig.

     

    Verdenshuset Haugenstua, Ole Brums vei 1 Stengt inntill videre

    Styrkerom, apparater

    Kl. 09.00-11.30

    Speilsalen, styrke og balansetrening

    Kl. 09.15-11.15

    Ingen garderobe.
    Instruktører vil organisere treningen i lokalene.

     

    Tirsdager

    Sentrum, Storgata 38 (Blåkorsgården), inngangsdør merket med Aktiv på dagtid

    Innslipp fra kl 14.00 til 16.30.

    Ta med hengelås til skap

    Garderobene forlates senest kl. 17.00

     

    Styrke i apparater

    kl. 14.15-16.30

    Spinning

    Kl. 15.00-15.25

    Styrke/balanse sirkel

    Kl. 15.30-16.15
    (kom ferdig oppvarmet)

     

    Onsdager

    Ekeberg Idrettshall, felt A, Ekebergveien 101

    Styrke-/balansesirkel

    kl. 15.00-16.00

    Ingen garderobe. Unngå bruk av toalett hvis mulig.

     

    Sagene samfunnshus, Kristiandsandsgate 2, hovedinngang 1. etg., Frysja salen.

    Klassisk yoga

    kl. 12.45-13.30

    og

    kl. 13.45-14.30

    Du kan kun delta på en av yoga-timene.

    Ingen garderobe.

    Ta med egen matte hvis du har.

    Maks 16 personer per time. Skriv deg på fremmøteliste. Mer informasjon gis av instruktør på stedet.

     

     

    Torsdager

    Sentrum, Storgata 38 (Blåkorsgården), inngangsdør merket med Aktiv på dagtid

    Ta med hengelås til skap

    Garderobene forlates senest kl. 11.30

    Innslipp fra 09.00-11.00

     

    Styrke i apparater

    kl. 09.00-11.00

    Mensendieck

    Kl. 09.30-10.30

    1. Følg oppholdstiden på treningsstedet som er oppgitt på timeplanen.
    2. Følg instruktørens anvisninger og de regler som finnes på treningsstedet.
    3. Opptre vennlig og høflig og ta hensyn til andre.
    4. Alle skal ha på rent treningstøy og rene innesko. Ta med ekstra tøy og håndkle dersom du svetter mye.
    5. Bare føtter, bar overkropp eller bekledning som virker støtende er ikke tillatt.
    6. Instruksjon gis kun av 60pluss egne instruktører. Deltagere skal ikke instruere hverandre.
    7. Mobilen skal ikke brukes i treningslokalene.
    8. Barn har ikke adgang til våre aktiviteter.
    9. Dusj og kroppsvask uten badetøy, før basseng, benytt tøy som er beregnet til bading.
    10. Treningen skjer på eget ansvar.

    Trim til musikk
    Trening til musikk. Enkle trinn uten hopp. Timen inneholder også noen styrkeøvelser på matte, uttøying og avspenning. Se også egen time med fokus på bevegelighet.

    Styrke med veiledning
    Styrketrening i apparater og med forskjellige utstyr. Sammen med instruktør får du satt opp og ditt eget program. Veiledningstime må avtales.. 

    Styrkesirkel i apparater
    Du må være ferdig oppvarmet før timen begynner. Felles trening der man forflytter seg til ulike apparater i oppsatt rekkefølge, under ledelse av instruktør.

    Styrke/balanse sirkel
    Gruppetime med felles oppvarming, styrke- og balanseøvelser. Man forflytter seg til ulike stasjoner i oppsatt rekkefølge. Enkele øvelser (på matte, med strikk, små håndvekter o.l.).

    Yogastretch
    Myke strekkøvelser for større mobilitet i ledd og bevegelighet av kroppen. Øvelsene foregår både liggende, sittende og stående. Øvelser for kjernemuskulatur, for bedre holdning og balanse.

    Klassisk yoga
    Enkle posisjoner og serier som passer for alle. Rolig tempo med fokus på pust, tilstedeværelse og observasjon i stillingene.

    Yin yoga
    Terapeutisk yoga med fokus på bindevev, indre organer og merdianer. Lange og rolige strekkøvelser med passiv tøying, pust og bevisst tilstedeværelse. 

    Vanngym
    Skånsom trening med enkle bevegelser i vann og til musikk. Du kan delta selv om du ikke kan svømme.

    Spinning
    Gruppetime. Sykling på stasjonær spinningsykkel. Ledes av instruktør og til musikk. Ta med vannflaske og et lite håndkle.

    Har du spørsmål så ta kontakt med Oslo Idrettskrets ved:

    Jane Dreyer
    tlf: 934 98 698
    e-post: oslo@idrettsforbundet.no