60pluss ekstra

60pluss ekstra er et aktivitetstilbud i regi av Oslo Idrettskrets og er en utvidelse av tilbudet i 60pluss.

Det har vært hyggelig å se flere av dere på utetrening, og vi er glade for at dere benytter dere av treningsøktene vi har lagt ut på nett. Det er dessverre slik at den sosiale nedstengningen av Oslo fortsetter, og vi ser oss nødt til å sette utetreningene på vent inntil videre. Vi vil fortsette med timer på youtube. Sjekk ukeplanen for mer info.

Timeplan uke 19 og 20

Ormsund Roklub har  satt i gang digital sirkeltrening på YouTube i samarbeid med Oslo Idrettskrets 60pluss. Det er sirkeltrening på YouTube hver tirsdag kl 11 og hver torsdag kl 10, der alle interesserte kan logge seg på «Sirkeltrening 60+». Videoene blir liggende ute ca. tre timer etter avsluttet trening. Link til timene på youtube

Viktig  å følge med på Facebooksiden vår for all annen informasjon fremover.

For å finne vår youtube kanal hvor vi sender timer, gå inn på Youtube og søk opp 60pluss ekstra Oslo Idrettskrets. (eller klikk her.)

Kontaktinfo:

Avd Fysisk aktivitet og helse

_______

60pluss ekstra

Målet med 60pluss ekstra er å tilby personer over 60 år i Oslo et variert og sosialt tilbud.

Treningen ledes av kvalifiserte og erfarne instruktører, som gir veiledning og sikrer at treningen blir gjennomført på en riktig og trygg måte.

Møt opp, det er vanligvis ingen påmelding (se timeplanen).

Stengt hele påskeuken, samt alle offentlige fri- og helligdager. Se også info
under hver aktivitet.

Ny deltager?

• Møt opp.
  • Du kan prøve en aktivitet før du betaler.
  • Registreringsskjema med betalingsinformasjon får du ved fremmøte eller du kan laste det ned: Registreringsskjema 2021.

Hvordan betale?

• Du kan betale med giro eller Vipps. Det koster kr 800,-(Vipps 820) per semester eller kr 1500,-(Vipps 1520) for hele året. Betal til Oslo idrettskrets med Vipps nr 63 55 83
  • Deltakeravgift refunderes ikke.
  • Når du har betalt kan du benytte alle oppsatte aktiviteter.

Leter du etter 60pluss? Klikk her.

Trim til musikk
Trening til musikk. Enkle trinn uten hopp. Timen inneholder også noen styrkeøvelser på matte, uttøying og avspenning. Se også egen time med fokus på bevegelighet.

Styrke i apparater
Styrketrening i apparater og med forskjellig utstyr. Sammen med instruktør får du satt opp og ditt eget program. Veiledningstime må avtales..

Styrke/balanse sirkel
Gruppetime med felles oppvarming, styrke- og balanseøvelser. Man forflytter seg til ulike stasjoner i oppsatt rekkefølge. Enkle øvelser (på matte, med strikk, små håndvekter o.l.).

Yoga
Enkle posisjoner og serier som passer for alle. Rolig tempo med fokus på pust, tilstedeværelse og observasjon i stillingene.

Vanngym
Skånsom trening med enkle bevegelser i vann og til musikk. Vi bruker flytebelte og pøller i treningen. Du kan delta selv om du ikke kan svømme.

Spinning
Gruppetime. Sykling på stasjonær spinningsykkel. Ledes av instruktør og til musikk. Ta med vannflaske og et lite håndkle.

Mensendieck
Treningsformen bygger på et pedagogisk system som er mer enn 100 år gammelt. Gruppetime med enkle øvelser uten musikk, og med nøye veiledning og instruksjon av mensendieck-fysioterapeut. Helsefremmende, forebyggende og behandlende.

Møt presis til alle gruppetreninger. Ingen inngang etter start.

Har du spørsmål så ta kontakt med Oslo Idrettskrets avdeling Fysisk aktivitet og helse ved:

Jane Dreyer
tlf: 934 98 698