60plussEKSTRA_1110x624.jpg

60pluss ekstra

60pluss ekstra er et aktivitetstilbud i regi av Oslo Idrettskrets. Vi tilbyr variert trening til osloborgere over 60 år.

 

 

Timeplan høst 2022.

Følg med på vår Facebookside  for informasjon. 

På vår Youtube kanal finner du ulike timer, gå inn på Youtube og søk opp 60pluss ekstra Oslo Idrettskrets. (eller klikk her.)

 

60pluss ekstra

60pluss ekstra er et aktivitetstilbud i regi av Oslo Idrettskrets. Vi tilbyr variert
trening til osloborgere over 60 år.

Treningen ledes av erfarne instruktører, som gir veiledning og sikrer at treningen blir gjennomført på en riktig og trygg måte.

Vi holder stengt midt på sommeren, hele jule- og påskeuken, samt alle offentlige helligdager.

Se info under hver aktivitet.

Hvordan bli deltager?

  • Les timeplanen nøye og møt opp.
  • Er du ny deltager kan du prøve en aktivitet før du betaler.
  • Registreringsskjema og betalingsinfo får du ved fremmøte eller du kan laste det ned: Registreringsskjema 2022.

 

Hvordan betale?

  • Du kan betale med giro eller Vipps. Høst 2022 kr 800,-(Vipps kr 820,-). 
  • Betal til Oslo idrettskrets med Vipps nr 63 55 83
  • Deltageravgift refunderes ikke.
  • Alle deltagere registreres på nytt hvert kalenderår.
  • All registrering gjelder for inneværende år og slettes deretter.

Leter du etter 60pluss? Klikk her.

 

 

 

Trim til musikk
Trening til musikk. Enkle trinn uten hopp. Timen inneholder også noen styrkeøvelser på matte og uttøying.

Styrke i apparater
Styrketrening i apparater og med forskjellig utstyr. Sammen med instruktør får du satt opp og ditt eget program. Veiledningstime må avtales.. 

Styrke/balanse sirkel
Man forflytter seg til ulike stasjoner i oppsatt rekkefølge. Enkle øvelser (på matte, med strikk, små håndvekter o.l.).

Soma Mind ®
Myke og rolige bevegelser, fokus på tilstedeværelse og pust.

Yoga
Enkle posisjoner og serier som passer for alle. Rolig tempo med fokus på pust, tilstedeværelse og observasjon i stillingene. 

Vanntrening
Skånsom styrke- og kondisjonstrening i vann. Du kan delta selv om du ikke kan svømme. 

Sykkel 25 + styrke med strikk
Gruppetime. Sykling på stasjonær spinningsykkel i 25 min, etterfulgt av styrke øvelser med strikk i sykkelsalen. Ledes av instruktør og til musikk. Ta med vannflaske og et lite håndkle.

 

Kropp i bevegelse
En time uten musikk, med fokus på lettere styrketrening, kroppsbevissthet og bevegelighet. 

Møt presis til alle gruppetreninger. Ingen inngang etter start.

 

 

Jane Dreyer
Jane Dreyer
Avdelingsleder fysisk aktivitet og helse

Folkehelse, 60pluss, 60pluss ekstra

Idrettspedagog
Idrettspedagog
Idrettspedagog