Idrettslaget får en praktisk gjennomgang av Samordna rapportering. Hvordan gjør man det, og hvorfor gjør man det?
Innom:
- Rapportering av medlemstall og aktive medlemmer. Hva er egentlig forskjellen?
- Svare på spørsmåla fra NIF og Særforbund
- Oppdatering av kontaktinfo og styret
- Melding til BRREG.
Etter hver bolk vil det bli gitt 5 minutter til å trykke selv før man går videre. Poenget der er ikke at man nødvendigvis skal bli ferdig, men at man blir trygg på systemet.
Påmelding:
Hvordan funker det i praksis?
- Du melder deg på via påmeldingslinken over (Min idrett)
- Du får en invitasjon til et Microsoft Teams møte på e-post noen timer før kursstart.
- Du trykker deg inn på den linken til kursstart
- Idrettskretsens veileder er da tilstede i møterommet og tar en gjennomgang. Det vil ikke være mulighet for å ta ordet - ønsker man å stille spørsmål er dette mulig gjennom chat funksjonen.
Trenger jeg noe utstyr?
- Du trenger en enhet (pc og/eller mac anbefales) som er koblet på internett.
Noe annet jeg må ha på plass før gjennomgangen?
For å få mest mulig ut av gjennomgangen, og for å kunne trykke selv, må du ha tilgang til din klubb. Sørg derfor for at du er registrert med en av følgende roller i systemet:
- Leder av klubb (kan rapportere på vegne av hele klubben og skal også være den som bekrefter innsendingen på vegne av klubben)
- Leder gruppe (gjør kun rapporteringen for sin aktuelle gruppe, bl.a. rapportering av aktive medlemmer og svarer på spørsmål fra særforbund)
- Nestleder
- Adm Leder
- Daglig leder
- Styremedlem
- Kasserer
- Sekretær
- Org-ansvarlig
- Medlemsansvarlig
Spørsmål?
Ta kontakt med Vegard på 414 61 102 eller vegran@idrettsforbundet.no