Reservasjon for utøvere i MI

Dersom kamper ditt lag spiller blir filmet (streamet), har du en rett til å reservere deg som følge av at personopplysninger om deg blir behandlet.

For å lese mer om reservasjon mot filming (straming) av kamper, les punktene under.

Slik går du frem dersom du ønsker å reservere deg i tilknytning til kamper streamet av MyGame:

1. Gå til Min Idrett i en nettleser.
  2. Logg inn med ditt brukernavn og passord
  3. Klikk på navnet ditt øverst i høyre hjørne
  4. I menyen som da dukker opp, velg Personvern og innstillinger
  5. Under teksten «Reservasjon ved filming (streaming)..." klikk på «her ->», eller evt. velg Reservasjon øverst i vinduet:

imageykvtn.png

1. Les og sett deg inn i teksten på denne siden Reservasjoner ved filming (streaming) av kamper
  2. I boksen Filming – MyGame kan du velge å reservere deg mot følgende (PÅ = Reservere deg, AV = Ikke reservert deg):
    • FILMING
      Reserver deg mot at kamper du deltar i blir filmet.
      • Velger du denne, vil kamper du er en del av kamptroppen, ikke bli filmet og vist av MyGame.

• GRAFIKK I FILM
      Reserver deg mot at navnet ditt vises i filmgrafikken når kampen filmes.
      • Velger du denne, vil ikke ditt navn bli vist, i hendelsene for kamper du deltar i, i filmgrafikken når MyGame filmer kampen. Dette er typisk scoringer, bestrafning, kamptropp o.l. Da vil kun draktnr vise tilknyttet dine hendelser.
    • LIVE FEED
      Reserver deg mot at navnet ditt vises i særforbundenes LIVE-feed hendelser.
      • Velger du denne, vil ikke ditt navn bli vist, i hendelsene for kamper du deltar i, på websidene hvor en kan se kampenes hendelsene, under eller etter kamp. Dette er typisk scoringer, bestrafning, kamptropp o.l. Da vil kun draktnr vise tilknyttet dine hendelser. Les mer om LIVE-feed.

imageb37h.png

• PÅ = Reservere deg
  • AV = Ikke reservert deg

Merk at dersom du deltar i en turnering som, satt av særforbundet turneringen tilhører, er vurdert med Allmenn interesse, vil din reservasjon ikke bli gjeldende. Les mer under punktet Allmenn interesse under.

Du har rett til å reservere deg mot at dine personopplysninger benyttes i forbindelse med at kamper ditt lag spiller blir filmet. Reservasjonsretten kan gjelde at grafikken i opptaket ikke synliggjør opplysninger om deg som navn og draktnummer, men også at kampen ikke filmes i det hele tatt. Under ser du de ulike reservasjonsmulighetene og kan foreta et valg.

For å beskytte personer med kode 6 eller 7 (fortrolig adresse/strengt fortrolig adresse) vil reservasjon mot filming automatisk være «».

Gjelder dette deg og du likevel ønsker å bli filmet, kan reservasjonen fjernes manuelt, ved å velge «av». Kampen du spiller vil da bli filmet, men navn og draktnummer vil fortsatt ikke synliggjøres.

Er du merket med Kode 4 i folkeregisteret, vil du automatisk bli reservert mot at navnet ditt blir vist i LIVE-feed og Grafikk i film, men kampene du er i kamptropp for ett av lagene, vil likevel bli filmet. Ønsker du likevel ikke å reservere deg, kan du da manuelt fjerne reservasjonene fra en eller flere av typene.

Det gjøres oppmerksom på at der en kamp eller turnering basert på nivå og alder vurderes å ha en allmenn interesse, vil disse kunne overstyre reservasjoner.

Ta kontakt med ditt respektive særforbund for mer informasjon om hva konkret dette innebærer for din idrett og hvilke kamper og turneringer som er satt til å ha allmenn interesse.

Pt har følgende Særforbund avtale med MyGame og kamper kan bli vist hos de, ta kontakt med aktuelt særforbund for mer informasjon eller les mer på deres websider om hvilke turneringer som er satt til å ha Allmenn interesse:

Dersom en i Min Idrett har opprettet en familierelasjon, kan en også legge inn reservasjoner for de en har familieknytning til, på samme måte som beskrevet over.

En velger da, øverst i reservasjonsvinduet i Min Idrett, hvilke person en ønsker å legge inn reservasjon for, bak «Velg familiemedlem:». Her ligger du med dine egne initialer, pluss dine familierelasjoner sine du kan administrere:

image4ird.png