Puls_bakgrunn.PNG

NIF Puls - utvikling

På denne siden kan du følge den kontinuerlige utviklingen av NIF Puls.

Husk å sjekke at du har oppdatert appen til seneste versjon, da appen vil motta en rekke produktforbedringer flere ganger i måneden basert på tilbakemeldinger og funn.

Under utvikling nå:

• Funksjonalitet tilpasset brukerens rolle og tilhørighet i norsk idrett
  • Automatisk visning av siste nytt fra flere idretter, klubber og lag
  • Dugnadssøk/oppdragsformidling for inntekter inn til klubber og lag
  • Kamp og treningsoversikter, resultater og påmelding.
  • Finn din idrett
  • "Uendelig lengde" på feeden i åpningsbildet i gjestemodus

Utviklingshistorikk så langt:

Desember 2021 (v 1.0.7)

• Topphåndballen og REMA 1000-ligaen er nå inne med siste nytt, både som egen gruppe og som en del av feeden til Norges Håndballforbund.
  • En rekke forbedringer for chat, blant annet direktesamtale 1:1 uten først å lage en chat-gruppe.
  • Tydeligere valg for synlighet av din profil ute i NIF Puls

November 2021 (v 1.0.6)

• Gjestemodus er nå standard, og viser siste nytt på tvers av mer enn 200 idretter i Norge.
  • Systemmeldinger og dato/tidsformat justert
  • Data og ytelsesrelaterte forbedringer og justeringer

Oktober - november 2021 (v 1.0.5)

• Mandag 22. november:
    • Alle kan nå se siste nytt fra alle 55 særforbund og 11 idrettskretser på ett sted (og derigjennom over 200 idretter)!
      • Både individuelt og på tvers i felles feed.
    • Alle kan nå se siste nytt fra de øverste ligaene i Fotball; Eliteserien, Toppserien og Obos-ligaen.
      • Inkludert siste nytt spesifikt fra alle disse klubbene individuelt.
  • Mandag 15. november: NIF Puls gjøres synlig for allmenn nedlasting i App Store og Google Play og reisen fortsetter!
    • Logo på åpningsbildet i appen er nå trykkbar inn til mer info om tjenesten, og har fått et "beta"-symbol.

• Standardgrupper nå synlige for alle som bruker appen, utover de som automatisk vises basert på din tilhørighet i norsk idrett eller som du selv har valgt. Det samme gjelder for gjestemodus / når du ikke er innlogget:
    • "NIF Nyheter" - Siste nytt fra idrettsforbundet.no
    • "NIF Puls - Velkommen" - Siste nytt og nyttige tips om NIF Puls
    • "Team Norway" - Siste nytt fra landslagstroppen
  • Data:
    • 10 nye særforbund lagt til i feeden med siste nytt hvis medlem i gruppen
    • Alle klubber i Eliteserien og OBOSligaen (menn) lagt til i feeden med siste nytt hvis medlem i gruppen
    • Siste nytt fra Toppfotball Kvinner lagt til hvis medlem i gruppen for Eliteserien.
    • Presentasjon av medlemsdata filtrert og søk optimalisert
  • Kalender:
    • Arrangement i fremtid vistes som "Pågående" i feeden.
    • Start/sluttdato er forhåndspopulert
  • Generelle forbedringer, og feil fikset
    • Som administrator for en klubb vil man få velge å lage videre undergrupper og innhold for sitt lag
    • Design og språkforbedringer
    • Justeringer ifm kommende funksjonalitet for oppdragsformidling

September 2021 (versjon 1.0.4 - 202109021)

• Den første delen av den offisielle organisasjonsstrukturen i norsk idrett er nå på plass i form av søkbare grupper - men er under bearbeiding de nærmeste ukene.
    • Dette vil åpne for at du snart vil bli automatisk presentert med info i feeden og grupper relevant for akkurat din tilhørighet i norsk idrett - og du kan legge til nye grupper på alle nivåer innen norsk idrett du vil følge i tillegg.
  • Ny layout og mer konsisent farge og fontbruk lansert som standardtema i appen for universell utforming. Dette kan videre endres under "Innstillinger" i app-menyen til lyst eller mørkt tema.
  • Gjennomgående optimaliseringer av tekst og datoformat for å forenkle brukeropplevelsen.

August 2021 (versjon 1.0.4)

• Gjestelogin - du kan nå benytte appen i en "bare les"-modus for å raskt prøve ut noe av appens innhold før du logger inn første gangen og få innledende info. Når du senere logger inn vil du få full tilgang til funksjonalitet og interaksjonsmuligheter.
  • Veiviser til nye brukere - ved første login vil du få en veiledning inn mot appen for å raskt komme i gang

Juli 2021

• Du kan nå invitere andre fra appen
  • Flere sanntidsoppdateringer er nå knyttet til chat
  • Økt innholdsnivå fra ulike kilder i norsk idrett, bl.a. Teamnor.no og Idrettsforbundet.no

April - juni 2021 (versjon 1.0.0 - 1.0.3):

• Invitasjonsbasert lansering av førsteversjon ute til testing av et bredere testpublikum på tvers av norsk idrett, inkludert Olympiatoppen og flere deler av den norske delegasjonen i Tokyo-OL. Denne testversjonen har spesielt fokus på deling av aktivitet og innhold i grupper og var en første "proof of concept" for videre justeringer mens vi jobber med å få inn interaksjon med idrettens sentrale løsninger og data.

Nyttige linker: