Kom i gang

NIFs innmeldingsside, https://medlemskap.nif.no, gjør at nye medlemmer enkelt kan melde seg inn i idrettslaget og samtidig betale første medlemskontingent.

Personen som vil bli medlem behøver ikke lenger å sende søknad og idrettslaget behøver ikke godkjenne medlemssøknader. Mindre administrasjon for idrettslaget.

Idrettslaget kan velge om de vil kreve innbetaling av medlemskontingent og ev treningsavgift ved innmelding. Idrettslaget kan velge å ikke kreve innbetaling i det hele tatt, og heller fakturere i KlubbAdmin i etterkant. Valgfrihet og kontroll over innbetalinger.

Innmeldingssiden tilbyr:

• Betaling med VIPPS eller kort
  • Enkelt søk etter idrettslag, eller avansert søk etter aktivitet
  • Idrettslaget kan enkelt lage seg en «Bli medlem»-lenke på sine hjemmesider
  • Enkel innstilling i KlubbAdmin for å tilby innmeldingssiden til sine nye medlemmer
  • Enkelt å melde inn barnet ditt
  • Betaling av kontingent og/eller treningsavgift pr gren, ved innmelding
  • Ingen medlemssøknad
  • Optimalisert for både mobil og PC

Innmeldingssiden er forbeholdt idrettslag som har valgt KlubbAdmin som sitt medlemssystem.

Jeg skal registrere meg i Idrettslaget mitt! Se nanolearning video

Velg aktivitet Se nanolearning video

Medlemmene registrerer seg selv Se nanolearning video

Innstillinger for idrettslagets innmelding gjennom medlemskap.nif.no

Som standard er "Bruk innmeldingsside" huket av slik at medlemmer kan sende en medlemssøknad til idrettslaget på samme måte som i Min idrett.

Idrettslaget vil få en side i løsningen med egen en nettadresse/ link som man kan se på siden for innstillinger, her kan du kopiere link.

Linken kan publiseres på idrettslagets hjemmeside som f.eks en "Bli medlem" knapp. Andre muligheter er å dele linken i sosiale medier, eposter, QR kode etc.

Innmelding av medlemmer uten søknad

Ved avhuking av "Innmelding av medlemmer uten søknad" så har medlemmer mulighet til å melde seg direkte inn i idrettslaget uten at medlemsansvarlige må godkjenne en søknad. I KlubbAdmin varsler vil man etterhvert kunne se hvilket system medlemmer kommer fra. F.eks: medlemskap (medlemskap.nif.no), Min idrett, KlubbAdmin, eksterne løsninger.

! Anbefales å bruke med betaling av kontingent innbetaling ved innmelding.

Direkte betaling av kontingent ved innmelding

Kontingent kan settes opp for betaling ved innmelding. Dersom idrettslaget har opprettet kontingenter kan man velge en kontingent som blir tilgjengelig for betaling.

! I første versjon er det lagt opp til mulighet for en kontingent type ved innmelding hvor medlemmet også kan velge aktivitet i tillegg og en kontingent for medlemmer som vil støtte klubben uten å drive aktivitet. Dersom medlemmet velger denne kontingenten vil det ikke være mulig å melde seg inn i en aktivitet/ gren ved innmelding.

I KlubbAdmin vil det snart komme mulighet for å lage kontingent prismatriser slik at kontingent pris settes ut ifra alder på medlem.

Eksempel prismatrise:
 0-15 år = 100,-
15-34 år = 200,-
35-70 år = 300,-
70-99 år = 150,-

Innmeldingsløsning støtter både online betaling med kort og VIPPS.

Aktivering av innmelding på gren

Vis aktivering av innmelding på gren. For aktivering huk av for "Bruk innmeldingsside" hvor medlemmer nå kan sende en medlems søknad for innmelding til grenen. Huk av for "Innmelding av medlemmer uten søknad" for direkte innmelding på gren.

Dersom det er lagt opp treningsavgift i innstillinger for avgifter på gren er det mulig å legge til treningsavgift ved innmelding. Huk da av for "Direkte betaling av treningsavgift ved innmelding" og velg treningsavgift i nedtrekksmeny.