Heidi Løken erstatter Tonje Lundqvist i Paralympics. Foto: Norges Rytterforbund

Tonje Lundqvist må trekke seg fra Paralympics. Erstattes av Heidi Løken

Tonje Lundqvist (Trøndelag Hestesportsklubb) må trekke seg fra Paralympics i Rio. Tonjes hest Anderz Zand Firfod har pådratt seg en alvorlig skade og blir ikke klar til Rio i september.

Norges reserverytter Heidi Løken fra Tanum Rideklubb, og hesten Armano, går inn på laget, og tar del i pre-camp og andre forberedelser den siste måneden før avreise. Heidi har sterke resultater å vise til i 2015 og 2016. Hun ble blant annet dobbelt Norgesmester 2016 og tok sølvmedalje i Nordisk 2015.
- Det er veldig trist at Tonje Lundqvist må trekke seg på grunn av skadet hest. Vi har hatt tett dialog med Rytterforbundet, og er enige om at Heidi Løken med hesten Armano blir tatt ut til å fylle hennes plass i Rio Paralympics, sier lederen for den norske Paralympics-troppen Cato Zahl Pedersen.