terjeroel612.jpg

Terje Roel valgt til visepresident i EPC

Terje Roel ble lørdag 17. juni valgt til visepresident i European Paralympic Committee (EPC) på deres generalforsamling i Katowice, Polen

EPC er en regional internasjonal organisasjon under Den Internasjonale Paralympiske Komite og har som formål å promotere paraidrett og utvikle konkurranser for idrett for mennesker med funksjonsnedsettelse i Europa. Roel ble valgt for fire år.

Terje Roel er styreleder i Sør-Trøndelag idrettskrets, men har også lang erfaring fra paraidrett, både som utøver, trener og tillitsvalgt. Han er også medlem av IPC Paralympic Games Committee. Roel gikk til valg for å styrke konkurransetilbudet til parautøvere, sikre en mer sunn kjønnsbalanse og jobbe for god og forutsigbar økonomi for paraidrett i Europa.

-Det er viktig for norsk idrett å være representert og kunne påvirke det internasjonale arbeidet innenfor paraidrett, Terje har erfaringen og forutsetningene til å videreutvikle det gode arbeidet som skjer innenfor EPC, uttalte idrettspresident Tom Tvedt, som også var til stede på generalforsamlingen i Polen.