Administrerende direktør i SpareBank 1, Turid Grotmoll, og generalsekretær i Norges idrettsforbund, Inge Andersen, signerer den fireårige avtalen. Foto: Geir Owe Fredheim

Ny samarbeidsavtale med SpareBank 1 skal forenkle hverdagen til idrettslagene

Norges idrettsforbund (NIF) og SpareBank 1 har inngått en fireårig samarbeidsavtale som gjelder fra 1. januar 2017. Hovedmålet med avtalen er å tilby betalings- og banktjenester som skal forenkle, effektivisere og profesjonalisere hverdagen for idrettslagene. Avtalen har en totalramme på inntil 24 millioner kroner. - Vi er glade for den tilliten SpareBank 1 viser Norges idrettsforbund som en viktig samfunnsaktør i Norge, sier generalsekretær Inge Andersen i NIF.

Norges idrettsforbund er stolte av å signere avtalen med SpareBank 1 og ser frem til et tett og godt samarbeid.
- Vi ser frem til å videreutvikle og tilpasse digitale betalingsløsninger som vil komme alle våre medlemmer til gode. Vi er opptatt av å forenkle hverdagen til idrettslag, og er overbevist om at denne avtalen, kan gjøre en stor forskjell for norsk idrett, sier Morten Schønfeldt, markedsdirektør i Norges idrettsforbund.

NIF skal sammen med SpareBank 1 sin betalingsløsning mCASH bidra til å effektivisere og forenkle administrasjonen av idretten. I tillegg er partene enige om å utvikle en bankkontoløsning for idrettslag.

Felles verdigrunnlag
Generalsekretær i Norges idrettsforbund, Inge Andersen, sier Norges idrettsforbund og SpareBank 1 utgjør en viktig del av de fleste lokalsamfunnene i Norge.
- Vi håper denne avtalen vil skape gode synergier mellom SpareBank 1 og idretten både lokalt, regionalt og nasjonalt, sier Andersen.
- Vi er meget godt fornøyd med de verdier som gjenspeiles med vår nye samarbeidspartners virksomhet, og forholdet til idrettens eget verdigrunnlag; idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet. Med et felles og godt utviklet verdigrunnlag skal vi bygge trygghet og bringe den fremste kompetansen inn i vårt daglige arbeid i et godt samarbeid med SpareBank1, sier Andersen.

Flere hundre kontorer over hele landet
SpareBank 1 består av totalt 16 banker som er til stede med flere hundre kontorer spredd over hele landet. Turid Grotmoll, administrerende direktør i SpareBank 1 Gruppen, sier hun på vegne av Sparebank 1-alliansen er stolte av å inngå et samarbeid med Norges idrettsforbund.
- Vi er lokale banker som er spredt over hele landet og vi brenner for idrettsglede, felleskap og lokal aktivitet. Vi deler også samme verdigrunnlag og synet på idretten som vår viktigste folkebevegelse, sier Turid Grotmoll.

SpareBank 1-alliansen opererer også innenfor flere virksomhetsområder som regnskap, forsikring og eiendom, men avtalen gjelder i første omgang SpareBank 1s virksomhet innenfor bank- og finanstjenester.
- Forretningsmessig vil samarbeidet være en viktig arena for SpareBank 1 for å nå ut til lag og foreninger med vår mobilbetalingsløsning mCASH og vår kompetanse innenfor økonomitjenester, sier Grotmoll.

Les mer om Sparebank 1