Charlottenlund Sportsklubb vant Klubben i mitt hjerte 2015. Foto: Thomas  / Karlsen foto
Charlottenlund Sportsklubb vant Klubben i mitt hjerte 2015. Foto: Thomas / Karlsen foto

Charlottenlund vant - klubben med flest hjerter

Charlottenlund Sportsklubb gjorde det igjen! For andre år på rad vant de Klubben i mitt hjerte - også i år foran storebror Rosenborg!

Klubbens talsmann, Kjetil Thorsø Hansen, var en glad mann da han mottok beskjed.
- Kjempeherlig. Det syns jeg er en utrolig hyggelig beskjed å få. Vi hadde ikke forventet å klare det et år til. Det er kjempeartig, sier Hansen.

Slo storebror
Charlottenlund Sportsklubb slo store klubber som Rosenborg og Brann da Klubben i mitt hjerte ble arrangert i fjor. I år var det Rosenborg som fikk nest flest stemmer. Noe Hansen syns er ekstra gøy.
- Det er det jo selvfølgelig. De er storebror og nabo. Vi setter pris på at vi har fått mye sympatistemmer fra resten av Norge som vil at en breddeklubb skal vinne, og ikke en toppklubb. Så setter vi pris på at Rosenborg ikke har lagt så mye i det. Det er artig å slå dem og andre klubber, sier Hansen til Dagbladet.no.

Aldri før har så mange mennesker brukt stemmelokalene i Klubben i mitt hjerte. Da avstemningen ble stengt 12.00 fredag hadde hele 256 000 stemmer kommet inn på mer enn 4600 forskjellige klubber i vårt langstrakte land. Kampanjen kårer den klubben som har fått inn flest stemmer, og som følgelig vinner en pengepremie på 100 000 kroner fra Nordea. Pengene skal brukes til breddearbeid i klubben.

I løpet av kampanjeperioden har også Nordea delt ut 30 pengepremeier à 10.000 kroner til idrettslag over hele Norge.

www.klubbenimitthjerte.no kan du se lista over de 100 mest populære klubbene. Det er interessant å se at tre av de fire øverste plassene innehas av breddeklubber. I tillegg ligger det en oversikt over alle som har vunnet 10.000 kroner.

Norges idrettsforbund, Nordea, Dagbladet og P4 takker alle som har deltatt i kampanjen for det utrolige engasjementet. Vi gleder oss allerede til neste år!

Les hele saken på www.klubbenimitthjerte.no