nif_hovedlogo.jpg

Bokettersyn i Norges idrettsforbund

Norges idrettsforbund har mottatt varsel om bokettersyn for regnskapsåret 2014 fra Kemnerkontoret i Oslo kommune.

Det er ti år siden sist idrettsforbundet hadde bokettersyn og det er helt vanlig at alle bedrifter får ettersyn med jevne mellomrom.

Norges idrettsforbund har jevnlig ettersyn fra forskjellige offentlige etater, også skatteetaten. Datatilsynet vurderer informasjonssikkerhet, Voksenopplæringsforbundet vurderer praksis med voksenopplæringsmidler osv.

Dette varselet NIF nå har fått, er unntatt offentlighet, men vi velger å informere hele vår organisasjon og allmennheten for øvrig om at våre regnskaper for 2014 skal gjennomgås av en uhildet instans.

Norges idrettsforbund forventer at dette blir en nyttig gjennomgang. Idrettens kontroll- og rapporteringsrutiner er helt i tråd med krav og forventninger fra det offentlige. Likevel er slike gjennomganger alltid lærerike. I idrettens natur ligger det et ønske om alltid å bli bedre.