Den høythengende prisen "Årets ildsjel" går i 2016 til en person under 26 år. Foto: Eirik Førde

Årets ildsjel-nominasjonen er i gang

Ungdoms-OL på Lillehammer sørger for at 2016 blir ungdommens år. Derfor går prisen «Årets ildsjel» som deles ut på Idrettsgallaen 9. januar, til en person under 26 år. Nominer din kandidat nå!

Kjenner du en ung ildsjel som utgjør en forskjell for idretten og sitt lokalmiljø? En inspirasjonskilde og et forbilde for neste generasjon frivillige?

Prisen Årets ildsjel som deles ut på Idrettsgallaen i januar får i 2016 en ung vinner. Ved at Norge arrangerer Ungdoms-OL i februar rettes søkelyset på det ungdommelige engasjementet som finnes i Idretts-Norge. Derfor skal prisen "Årets ildsjel" gå til en frivillig under 26 år. Nominasjonsperioden varer fra 1. til 28. oktober.

Nominer din kandidat her

Kriterier for å vurderes som Årets ildsjel:

• Han/ hun er under 26 år gammel.
  • Vedkommende har gjort en solid innsats for idretten.
  • Hun/han kan være enten trener, tillitsvalgt eller ha andre verv i idretten.
  • Ikke være heltidsansatt

Vi oppfordrer hele Idretts-Norge til å nominere sine kandidater; personer med et glødende engasjement for å skape noe for andre.

- Prisen er en flott anledning for hele Idretts-Norge til å vise sin takknemlighet til alle unge ildsjeler og frivillige i små og store idrettslag, sier idrettspresident Tom Tvedt.

Les mer om årets ildsjel på ildsjel2016.no