Kong-Haralds-ungdomsstafett_Web-612x373.png

130 fluorfrie skiungdommer feirer Kong Haralds bursdag med pølsefest!

Deltakerne i Kong Haralds ungdomsstafett får en ekstra bonus når de har gått i mål etter lørdagens fluorfrie langrennskonkurranse. Da skal alle de 130 ungdommene feire Kong Haralds 80-årsdag!

I anledning H. M. Kong Haralds 80-årsfeiring i 2017 inviterer Skiforeningen, Norges Skiforbund og Norges idrettsforbund Kong Harald, Kongefamilien og deltakerne i Kong Haralds ungdomsstafett til pølsefest i Skimuseet i Holmenkollen, Oslo - lørdag 11. mars 2017 kl 18.00.

Fluorfritt renn
Kong Haralds ungdomsstafett blir det første skirennet i Norge som blir helt fluorfritt! Arrangøren stiller seg nemlig bak kampanjen ”Tøffest uten fluor” som ble startet av Asker Skiklubb og Holmen IF Langrenn etter at en tidligere mor, trener og skismører i Asker døde av kreft. Årsaken til kreften skal ha vært høy konsentrasjon av fluordannelser i kroppen.
– Alle kretsene har stilt seg positive til forespørselen om å la fluoren bli igjen hjemme, sier rennleder fra arrangørstaben i Oslo Skikrets, Espen Utaker til langrenn.com

Om Kong Haralds ungdomsstafett
Ungdomsstafetten arrangeres årlig som en mix-stafett for 15- og 16 åringer. Stafetten arrangeres av Oslo Skikrets i samarbeid med Norges Skiforbund, Skiforeningen og andre samarbeidspartnere. Alle skiretser er representert i Kong Haralds ungdomsstafett som teller 130 deltakere!

Skiforeningen, Norges Skiforbund og Norges idrettsforbund ønsker alle sammen lykke til med både konkurransen og pølsefesten!

Dronning Sonja og Kong Harald ble ubønnhørlig feiret av Idretts-Norge i Slottsparken under deres 25-års regentjubileum. Foto: Geir Owe Fredheim