Klatring, innebandy, hundekjøring og snørugby er fire av idrettene du kan se under NM-veka og Norgesleker. BIldecollage: NIF

Slik får du med deg NM-veka og Norgesleker

Ventetiden er over, og vi er klare for årets store idrettsfest på Lillehammer. Her får du alt om dekning av arrangementene og hvordan du får det med deg!

Fra torsdag 21. mars til søndag 24. mars er det hele tre arrangementer som går av stabelen i Lillehammer, og bredden i norsk idrett og idrettsglede for alle skal vises fram gjennom NM-veka, Norgesleker og SKI NM.

Under NM-veka skal det kåres norgesmestre i idrettene badminton, bordtennis, dans, fluekasting, hundekjøring, klatring (buldring), snørugby og skøyter (kortbane). I Norgesleker, som er et arrangement for utviklingshemmede, konkurreres det i langrenn, alpint, truger, kortbane (skøyter), klatring og innebandy.

Opplev festen

Er du til stede i Lillehammer kan du ta turen til arenaene Håkons Hall, Ungdomshallen, Tyrili klatresenter eller Birkebeineren skistadion. Dykk ned i hele programmet og planlegg helgen for å sikre at du får med deg hvert eneste høydepunkt. Se oppdatert program for NM-veka her, og for Norgesleker her.

Les mer om SKI NM her.

Se på NRK

Som vanlig er også NRK til stede, slik at det er gode muligheter til å få med seg idrett selv om du ikke er i Lillehammer. Sjekk NRKs sendeplan for detaljerte sendetider.

Bred dekning fra Idrettsforbundet

Norges idrettsforbund dekker både NM-veka og Norgesleker og det vil produseres innhold både på Facebook, Instagram og våre nettsider.

Følg NM-veka i sosiale medier:

Facebook: Facebook

Instagram: Norges idrettsforbund (@idrettsforbundet) • Instagram-bilder og -videoer

Besøk NM-veka.no for program og siste nytt: Lillehammer 2024 (nm-veka.no)

Følg Norgesleker i sosiale medier:

Facebook: Facebook

Besøk paraidrett.no/norgesleker for program og siste nytt: Norgesleker 21. - 24. mars 2024 (paraidrett.no)