Fra venstre daglig leder Håkon Kjølstad i Stokke idrettslag og nestleder Lars Olborg. Foto: Hilde-Christine Brevik.
Fra venstre daglig leder Håkon Kjølstad i Stokke idrettslag og nestleder Lars Olborg. Foto: Hilde-Christine Brevik.

Min idrett blir bedre – og idrettslagene er med på reisen

Norges idrettsforbund har sparket i gang et digitaliseringsprosjekt som skal gjøre hverdagen enklere for både idrettslag og medlemmer.

Prosjektet «Medlemsreisen» skal gjøre Min idrett enklere å bruke. Målet er en tydelig og brukervennlig løsning som forenkler både administrasjon og kommunikasjon for idrettslag, særforbund og idrettskretser. 

– Vi har nå lansert nettsiden og jobber med en enklere løsning for innmelding og registrering av nye brukere.  Parallelt jobber vi med å utvikle en ny app for Min idrett, forteller produkteier Herleik Bollerud i Norges idrettsforbund.  

Les mer om prosjekt medlemsreisen her 
 
Testet av erfarne brukere  
Prosjektet består av flere faser. I 2024 ble innsikt og kartlegging gjennomført. Nå jobber NIF med utvikling og testing for å sikre at løsningene møter brukernes behov.  

– Vi som jobber med administrasjon og frivillighet trenger gode verktøy for å kommunisere. Derfor er jeg veldig glad for at Min idrett blir bedre, og at det kommer en app som gjør hverdagen enklere, sier Håkon Kjølstad, daglig leder i Stokke idrettslag. 

 Han har testet den nye innmeldingstjenesten og appen som fortsatt er under utvikling. 

– Jeg liker den nye innmeldingssiden. Den er oversiktlig, enkel å bruke og lett å kjenne seg igjen i.  

Tror mange vil velge Min idrett 
Kjølstad Nilsen tror mange idrettslag vil ta i bruk Min idrett når den nye løsningen er klar. 

– De fleste klubber vil spare penger, og NIF tilbyr en løsning som både er gratis og enkel å bruke. For min del er det naturlig å velge Min idrett framfor å betale lisenser til andre løsninger.  

Vil du bidra til å gjøre Min idrett enda bedre? Bli brukertester du også.