Leder av Oslo Idrettskrets, Sveinung Oftedal (Foto: Geir Owe Fredheim)

Sveinung Oftedal tar gjenvalg

Valgkomiteens innstilling til nytt styre for Oslo Idrettskrets er klar. Sveinung Oftedal stiller til gjenvalg som leder, men forslaget fra valgkomiteen inneholder mange nye navn.

Valgkomiteen fremmer følgende forslag til nytt kretsstyre:

• Leder: Sveinung Oftedal, Oslo Kajakklubb
  • Nestleder: Kate Hege Nielsen, Bækkelagets spkl

Styremedlemmer
  • Caroline Saastad, Tunet Innebandyklubb
  • Nils Einar Aas, Aktiv Skøyteklubb
  • Lars Trælvik, Bjørndal IF
  • Hedi-Anne Birkeland, Oslo Handicapidrettslag og OI Svømming
  • Karmjit Grewal, Bjerke & Veitvet Allidrett IF

Varamedlemmer:
  • Pia Kristensen Moe, Linderud IL
  • Mojtaba Ameri, Stovner Bokseklubb

Hele innstillingen fra valgkomiteen kan sees i sin helhet her.

Sveinung Oftedal gleder seg til å ta fatt på en ny periode med et nytt styre. - Valgkomiteens forslag innebærer en spennende miks av nye og gamle navn jeg ser frem til å bli kjent med og jobbe sammen med.

- Osloidretten er inne i en spennende tid med både store utfordringer og mange muligheter. Å legge til rette for mest mulig aktivitet for flest mulig i en usikker koronatid er vår viktigste oppgave. Denne sommeren så vi hvilken kraft og samfunnsengasjement som bor i våre idrettslag bare de får muligheten. Det må vi bygge videre på.

På kretstinget den 7.oktober legger styret med Oftedal i spissen frem forslag til ny strategisk plan for Osloidretten. Planen har høye ambisjoner og skal bidra til at flere barn og unge skal kunne delta i idrett der de bor, sier Oftedal.

Oslo Idrettskrets ting avholdes 7. oktober på Meet Ullevål Stadion. Se alle tingpapirene på tingsidene.