Hvordan opprette brukerstedsavtale?

For å fakturere medlemskontingent fra KlubbAdmin, må idrettslaget ha en brukerstedsavtale med Buypass.

Før du setter i gang, trenger du:

Start registrering hos Buypass https://www.buypass.no/mrc/

Hvem kan opprette brukerstedsavtale?

NIF anbefaler at den som har signaturrett også er den om oppretter brukerstedsavtalen. 

Det er vanligvis den som er leder eller daglig leder som har signaturrett.

Innlogging i Buypass Payment Manager gjøres med Idrettens ID (brukernavn og passord fra din brukerprofil i idretten).

Hva er brukersted og brukerstedsavtale?

Et brukersted er en virksomhet (f. eks. Buypass) som aksepterer bruk av betalingskort eller andre elektroniske betalingsmidler som supplement til, eller i stedet for, kontant betaling.

Idrettens betalingsløsning krever at idrettslaget har en brukerstedsavtale med Buypass.


Hvorfor skal idrettslaget ha en brukerstedsavtale?

For at idrettslaget skal overholde forskrift om idrettens medlems- og organisasjonsregister og sin egen vedtatte lovnorm, må fakturering av medlemskontingent skje i samme system som medlemsregisteret.

Dersom idrettslaget bruker medlemssystem levert av en kommersiell leverandør, vil det likevel ha nytte av en brukerstedsavtale med Buypass AS. Det kan være at idrettslaget ønsker å ta i bruk andre tjenester som leveres av NIF, f.eks

  • Påmelding og onlinebetaling av kurs gjennom Idrettskurs
  • Påmelding og onlinebetaling av arrangementer i iSonen
  • Utbetaling av refusjonskrav gjennom Idrettsoppgjør


Andre ressurser:

Innlogging Buypass Payment Manager

Veiledning og oppsett av Buypass Payment Manager

Les mer om Idrettens betalingsløsning

Buypass idrett: https://www.buypass.no/bransjer/idrett

Fikk du svar på det du lurte på?