Kommunale bidrag gjennom OIK

Orienteringsloper_Foto_OIK.jpg

Idrettslag og særkretser og regioner kan søke om tilskudd fra Oslo kommune gjennom Oslo Idrettskrets. Muligheten for å søke åpner 1. april 2017 og er nå stengt (1. juni).

Utfordringer med å komme til søknadsskjema for idrettslag?

Søknadsskjemaet finner dere på samme sted som dere gjør samordnet rapportering til idrettsforbundet: www.klubbadmin.no.

Enkelte idrettslag opplever at de ikke får fram link til søknadsskjema for kommunale bidrag når de har gjennomført samordnet rapportering.  Dette skyldes i all hovedsak at den som er inne ikke er logget på klubben, men en gruppe i idrettslaget.

Derfor sjekk rullgardinmenyen opp i høyre hjørne. Sørg for at du er logget på som klubb. Dvs. det valget som ikke har bindestrek og en idrett. Se figuren under.

Når du er sikker på at du er logget på som klubb klikker du på "Samordnet rapportering".

Om klubben har gjennomført samordnet rapportering skal det være en grønn hake til venstre for klubbens navn. Se pilen på figuren under. Om ikke må samordnet rapportering til idrettsforgundet gjennomføres. Om det er grønn hake til høyre for idrettslagets navn skal dere finne link til søknadsskjema for kommunale bidrag over (rød sirkel på figuren under).

Søknadsfrist

Søknadsfrist er 30. april 2017. Det kan søkes fram til 1. juni, men da med en avkorting av eventuelt bidrag. Søknadsprosessen for 2017 åpner 1. april.

Særkretser og regioner finner informasjon om sin ordning lenger ned på siden.

For idrettslag:

Søknadsprosedyre
Alle idrettslag som ønsker åsøke kommunale bidrag må gjøre dette gjennom "samordnet søknad og rapportering" til Idrettsforbundet. Det vil si at samme person som gjør rapporteringen til Idrettsforbundet kan søke om kommunale bidrag. Dette gjelder ikke søknad om refusjon av anleggs- og lokalleie (2A), se under.

Særkretser og regioner mottar egen informasjon om søknadsprosedyre/skjema.

Før du søker må du samle all nødvendig informasjon. Du må legge inn all informasjon i skjemaet med en gang. Det er ikke mulig å lagre for å fortsette senere.

Utlysningsbrev
Utlysningsbrev finner du her.

Retningslinjer
Retningslinjer finner du her.

Søknadsskjema
Søknadsskjema er kun tilgjengelig gjennom "samordnet søknad og rapportering". For en forhåndsvisning kan man klikke her for en pdf av skjemets sider.

Kvitteringsliste
Se status for din klubb. Liste over alle klubber som søker og/eller leverer dokumenter. Klikk her.

Refusjon av anleggs- og lokalleie (2A)

For å søke refusjon av anleggs- og lokalleie (2A) må det sendes/leveres skjema med vedlegg til Oslo Idrettskrets. Vi ber om at søkere leser utlysningsteksten nøye og sørger for at dokumentasjonen som må følge søknadsskjemaet blir leveret sammen med skjemaet.

Les utlysningsbrev er det samme som over.

Retningslinjer er de samme som over.

Søknadsskjema for 2A er ikke lenger tilgjengelig da søknadsfristen er gått ut.

Søknadsfristen 2017 er 30. april!

Skjema sammen med kopi av fakturaer som viser hva som er betalt og kopi av bekreftelser på at fakturaene er betalt, skal sendes/leveres til Oslo Idrettskrets (Ekebergveien 101, 1178 Oslo).

For særkretser og regioner:

Utlysningsbrevet finner dere her.

Retningslinjene finner dere her.

Søknadsskjema for 2A finner dere over (samme som for idrettslag).

Link til søknadsskjema finner dere her. (Søknadsskjemaet er nå stengt).
(OBS kun for særkretser og regioner)

Oslo kommunes idrettsstipend kan du lese mer om her.
    Søknadsfristen for stipend er 1. februar hvert år.

Fra og med sent juni: Utbetaling av administrasjons- og driftstilskudd til idrettslag og til særkretser og regioner.

Fra og med oktober: Utbetaling av alle de andre ordningene.