Flere håndballag har mottatt støtte for gode ungdomsbevarende tiltak. Se vinnerne av Ungdomsprisen nederst i saken. Foto: Eirik Førde

Stort engasjement rundt Norsk Tippings Ungdomspris

350.000 kroner er så langt delt ut til idrettslag som jobber for å øke rekrutteringen eller forebygge frafall blant ungdom. – Det er fantastisk å se hvor godt det jobbes i lag og klubber over hele landet med ungdomsbevarende tiltak, sier Pål Enger, sponsoransvarlig i Norsk Tipping.

Enger er glad for at Norsk Tipping i partnerskap med Norges idrettsforbund og P4 kan bidra til å forsterke disse satsingene gjennom Ungdomsprisen.

Les mer om Ungdomsprisen her.

I overkant av 1000 søknader har kommer inn, og så langt er det fire idrettslag som har mottatt hovedpremien på 50.000 kroner, mens 15 aldersbestemte lag eller idretter innenfor idrettslag har mottatt 10.000 kroner hver.

Det vil være en utdelingspause nå i sommer, men de siste to helgene i august vil det deles ut to nye hovedpremier på 50.000 og seks premier på 10.000. Deretter vil en jury velge ut enda en hovedvinner og tre lag-vinnere.

– Vi er ekstremt fornøyde med engasjementet rundt Ungdomsprisen og er glade for å kunne gi støtte til idrettslag som driver med eller planlegger for ungdomsbevarende tiltak, sier Bente Engelhardtsen Widding, assisterende markedssjef i Norges idrettsforbund.

Dette er vinnerne så langt:

Hovedvinnere, 50.000 kroner
Molde Rytterklubb