Kursmoduler

«Basket» Basketkurset har et to-delt innhold. Den ene delen har fokus på lekbaserte øvelser med basketball. Eks. sisten med ball, 3 på rad, "knockout", rødt lyst, grønt lys , snipp snapp , stiv heks, hauk og due, wrap battle og flying numbers. Den andre delen av kurset har innslag av mer spesifikke basketballøvelser og gjennomgang av de to mest elementære reglene i basket: skritt og dobbeltstuss, og selvfølgelig legges det opp til litt spill på slutten! Et morsomt og inspirerende ballkurs

«Orientering» De unge aktivitetslederne lærer aktiviteter der grunnleggende orienteringsferdigheter læres gjennom lek. Vi bruker enkle kart over ulike «terreng», som f.eks. skolegården, labyrint, fotballbane eller andre baner som lett bygges opp med kjegler og markører. Noen av lekene er fartsfylte stafetter, andre er organisert slik at flere deltakere kan være aktive på samme tid og utføre oppgavene i sitt eget tempo. Dette er et spennende og lærerikt kurs der lek med kart står sentralt! Skolen får materiell slik at det blir enkelt å starte opp med lekene etter kurset.