Tune Idrettslag i Sarpsborg tar bærekraftige steg med LED-belysning på fotballbanen

Tune idrettslag i Sarpsborg har nylig gjennomført en betydningsfull oppgradering ved å erstatte lysene på sin fotballbane med moderne LED-teknologi. Dette initiativet har ikke bare revolusjonert belysningen på banen, men det har også satt klubben på kartet som en foregangsfigur når det gjelder miljøvennlige idrettsanlegg.

Med støtte fra Grønt lys for idretten-prosjektet, initiert av Viken idrettskrets, har Tune idrettslag gjennomført denne oppgraderingen til en verdi av omtrent 750 000 kroner. En betydelig del av kostnadene har blitt dekket av prosjektet, noe som har gjort investeringen både økonomisk overkommelig og miljømessig bærekraftig for klubben.

Neste frist: Vi minner om at søknadsfristen tredje runde er 31. mars.

Styreleder Kent Jonas Trinborg uttrykker stor takknemlighet for den støtten de har fått gjennom Grønt lys for idretten-prosjektet. Han bemerker at prosessen var enkel og smidig, og at Viken Idrettskrets var til uvurderlig hjelp gjennom hele forløpet.

Det nye LED-belysningssystemet gir Tune Idrettslag flere fordeler. For det første, og kanskje mest åpenbart, er det forbedrede lyset. Spillere og trenere kan nå glede seg over et klart og jevnt opplyst spillområde, noe som øker sikkerheten og ytelsen under både treninger og kamper. I tillegg til bedre lyskvalitet, forventes det at den nye teknologien vil resultere i betydelige besparelser, både økonomisk og miljømessig, på lang sikt. LED-lampene er kjent for sin energieffektivitet og lang levetid, noe som vil redusere både strømregninger og behovet for hyppig vedlikehold.

Det er verdt å merke seg at Grønt lys for idretten-prosjektet for tiden tar imot søknader for sin tredje tildelingsrunde, med søknadsfrist satt til 31. mars. Dette gir andre idrettslag muligheten til å følge i Tune idrettslags fotspor og dra nytte av støtten og veiledningen som tilbys av Viken idrettskrets.

For mer informasjon om hvordan din klubb kan dra nytte av Grønt lys for idretten-prosjektet, og for å søke om støtte, besøk nettsiden til Viken Idrettskrets på: Lenke til søknadssiden.

Med initiativer som dette viser Tune idrettslag at de ikke bare er dedikert til å forbedre idrettsopplevelsen for sine medlemmer, men også til å ta ansvar for miljøet og samfunnet som helhet. Med LED-belysning som lyser opp banen, leder de veien mot en mer bærekraftig fremtid for idrettsanlegg i Sarpsborg og utover.