Foto: Oslo kommune/Sturlason

Prisseremoni og Jubileumsmarkering

Osloidretten ble feiret i Oslo rådhus onsdag kveld. Den årlige prisseremonien var i år utvidet til også å være en jubileumsmarkering for Oslo Idrettskrets som i år er 100 år. Det ble delt ut pris til årets ildsjel og årets idrettslag, idrettsstipendier og priser til utøvere som i 2016 presterte særlig godt. Oslo kommune var vertskap med Ordføreren i spissen.

Ordfører Marianne Borgen gratulerte jubilanten og byråd for kultur, idrett og frivillighet Rina Mariann Hansen holdt en flott hilsningstale på vegne av kommunen. Her ble det gode og viktige samarbeidet kommunen har med idrettskretsen understreket. Byråden omtalte idretten som limet i lokalmiljøene, der vi alle møtes og skaper trygge nettverk. Idrettens verdier gir et godt grunnlag for barn og unge i Oslo.

Idrettspresident Tom Tvedt hilste fra Idrettsforbundet og de andre 18 idrettskretsene i landet.

Det ble under arrangementet delt ut en rekke priser:

Årets ildsjel 2017 ble Håkon Gisholdt. Les om dette her.

Årets idrettslag ble Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb. Les om dette her.

Oslo kommunes ærespriser ble tildet 52 utøvere som i 2016 haddde tatt medlaje i OL, VM eller tatt gull i EM. Se oversikt over prismottakerne her.

Det ble også delt ut ti stipendier til unge lovende idrettsutøvere. Se oversikt her.

Oslo kommuna har lagt ut bilder fra arrangementet her.