ekeberg_jul1.jpg

God jul til alle idrettsvenner

Gode idrettsvenner,

Gjennom iherdig innsats over tid får man gjerne resultater. Det vet de fleste trenere. Det erfarer de fleste idrettsutøvere. Det er en herlig følelse å få til det man har arbeidet for, og å merke at formen er på vei.

Vi kan trygt si at Osloidretten i 2019 fikk resultater av iherdig innsats.

Aldri før har vi jobbet bedre og bredere med å bryte ned barrierer for deltakelse i idretten. Vi ser at mange av idrettslagene våre tar grep, og stadig flere særidretter følger opp. Takket være støtte fra Oslo Kommune har Oslo Idrettskrets kunnet øke innsatsen i kampen mot barrierer for deltakelse i idretten. En innsats som vil bli skalert opp videre i 2020.

I 2019 fikk vi viktige gjennombrudd i vårt samarbeid med Osloskolen. Det vil åpne nye muligheter for idrettslagene til å bli en del av skolehverdagen. Bare slik kan vi sørge for at idretten blir tilgjengelig for absolutt alle.

De siste ukene har vært spesielt viktige og spennende for Osloidretten. Viktige brikker har falt på plass for å kunne realisere nytt Osloidrettens hus. Det er det største prosjektet Oslo Idrettskrets har vært involvert i noensinne. Det vil gi mange nye idrettsflater, det bringer idretten sterkt inn i videregående skole, og det styrker Ekeberg som kompetansesenter for Osloidretten.

Vi har tro på at den kommende politiske behandlingen gir oss de vedtakene vi trenger. Oslo Idrettskrets ønsker å rette en stor takk til politikerne i Oslo som viser oss tillitt, og satser på idretten.

I året vi snart har bak oss har Oslos mange idrettslag skapt hundretusener av opplevelser i frivillighet, i treningsfelleskap og konkurranser. Vi i Oslo Idrettskrets ønsker å si takk til alle som deltar i, hjelper til, heier på og støtter idretten i Oslo for å ha skapt en hverdag fylt av gode opplevelser.

Vi ønsker alle en riktig god jul, og et godt nytt år!

Hilsen oss alle i Oslo Idrettskrets