ekeberg_jul1.jpg

God jul til alle idrettsvenner

Gode idrettsvenner,

De siste ukene i desember skal være den gode følelsens tid. For svært mange av våre yngste var 2018 det året de fikk sin medalje etter å ha deltatt i sitt første idrettsarrangement. Mange av Oslos barn og tenåringer opplever et fellesskap i idretten som inspirerer dem til å fortsette å delta, oppleve og mestre.

Men noen fikk ikke oppleve gleden av å delta i idretten.
Noen kunne ikke bli med lenger. Det ble for dyrt.

2018 var det året hvor vi i Osloidretten startet et realt krafttak for å sørge for at alle som ønsker det skal få oppleve den gode idrettsfølelsen. Vi har fått politikerne i Oslo med på vårt arbeid for å senke kostnadene og andre barrierer som holder for mange utenfor gode opplevelser i idrettsfelleskapet.

Idrett for alle var vår viktigste satsing i 2018 – og det arbeidet skal fortsette i det nye året.

Oslo Idrettskrets ønsker å rette en stor takk til politikerne i Oslo som mer enn noen gang skjønner hvor viktig idrett er i et godt samfunn, og som derfor har vedtatt en historisk høy satsing på å bygge idrettsanlegg. Vår jobb er å fylle anleggene med idrettsmangfold.

I året vi snart har bak oss har Oslos mange idrettslag skapt hundretusener av opplevelser i frivillighet, i treningsfelleskap og konkurranser. Vi i Oslo Idrettskrets ønsker å si takk til alle som deltar i, hjelper til, heier på og støtter idretten i Oslo for å ha skapt en hverdag fylt av gode opplevelser.

Vi ønsker alle en riktig god jul, og et godt nytt år!

Hilsen oss alle i Oslo Idrettskrets