Lillomarka1.JPG

Feiring av Osloidretten

Hvert år hedres og feires Osloidretten gjennom en prisutdeling i Rådhuset. Feiringen representerer en heder til de som har gjort en fremragende idrettsprestasjon eller vist et særlig engasjement for Osloidretten og lokalmiljøet, og stipend tildeles unge, lovende Osloutøvere. På grunn av koronasituasjonen er den tradisjonelle feiringen av Osloidretten i Rådhuset er utsatt til onsdag 28. oktober.

Årets prisvinnere er likevell klare og noen har mottat digital heder fra ordføreren.

Årets ildsjel - Torgny Hasås

Foto: Morten LauvengÅrets ildsjel er Torgny Hasås som har vært frivillig i Grüner IL gjennom 25 år. I begrunnelsen legges det særlig vekt på hans arbeid i forbindelse med den nye flerbrukshallen på Grunerløkka. «Høsten 1999 bestemte Torgny Hasås som den gangen satt i styret i Grüner IL seg for å sette ned en gruppe for å se på mulighetene for en flerbrukshall på Grünerløkka. Neste år begynner byggingen av hallen som skal gi bydelens mange barn og unge et skikkelig idrettstilbud. Dette ville ikke vært mulig uten Torgny. Det er en fantastisk og prisverdig ildsjel-prestasjon».

I bildet ser vi Torgny Hasås i forbindelse med pressekonferansen hvor bygging av ny hall ble presentert. Foto: Morten Lauveng.

Torgny Hasås har gjennom en rekke år leder idrettens samarbeidsutvalg i bydel Grünerløkka med stø hånd. Han er en viktig brikke i det lokale idrettsdemokratiet, men samtidig er han stadig med på utfordre det etablerte.

Årets idrettslag - Lillomarka Skiklubb

Lilomarka Skiklubb samarbeider med skoler og barnehager om bruk og aktivitet i Lillomarka Arena. De ser sin rolle som aktivitetsskaper for alle og har en bevisst strategi på å benytte ungdommer som trenere framfor foreldre.

Klubben har over mange år arbeidet aktivt med å realistere Lillomarka Arena. Arenaen er realisert, nå harbeides det aktivt med å tilrettelegge for god aktivitet for barn og unge i nærmiljøet.

Oslo kommunes idrettsstipend

Aimee Hong - Haugerud IF - Badminton
Dorthea Forbrigd - Oslo Golfklubb - Golf
Elias Jonsson - Nydalens Skiklub - Orientering