Foto: Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité

Slik kan man beholde de unge i idretten

Noe av det viktigste er at ungdomsidretten klarer å se både de som ønsker å satse og de som ikke ønsker å satse.

Vitensporten er et samarbeid mellom Institutt for idrettsvitenskap og kroppsøving ved Universitetet i Agder (UiA) og Fædrelandsvennen.

VITENSPORTEN:Ungdomsidretten er definert som aktiviteter for medlemmer i aldersgruppa 13-19 år og 75 prosent av ungdom i Norge er innom den organiserte idretten i løpet av ungdomstida.

Aktivitetstilbudet som gis daglig i hele landet gjennom idrettslagene er en viktig del av folkehelsearbeidet i Norge. Det er en stor andel barn og ungdom som deltar i barne- og ungdomsidretten, men vi ser et stort frafall i overgangen fra barneidretten til ungdomsidretten og igjen ved overgangen fra ungdomsskolen til videregående skole.

Les hele artikkelen her.